Inlägg från: Emelie 1987 |Visa alla inlägg
  • Emelie 1987

Den stora MAKE-UP tråden!

I mascaraväg älskar jag Volume Million Lashes Mascara från l'Oréal.  

Nybliven trebarnsmamma <3
  • Emelie 1987

Jag brukar lägga lite mascara på underfransarna, mer krut på överfransarna. 

• Emelie 1987
    BigMami skrev 2014-03-29 21:26:55 följande:

Jo det är snyggt med MYCKET fransar
    BigMami skrev 2014-03-29 21:27:21 följande:

Alltså överfransar
    Javisst. Fast jag är ändå lite försiktig när jag också brukar ha röda läppar. 
  • Emelie 1987
    BigMami skrev 2014-03-29 21:42:55 följande:

Jag har aldrig i mitt liv ägt ett rött läppstift. . Känns som om jag får pyttesmå läppar då..
    Det är ganska lätt hänt. Men har du små läppar, satsa i så fall på ett rött läppstift med klar eller ljus nyans.
  • Emelie 1987

Cremesheen Bright Red från MAC, ser rätt fint ut på små läppar. 

• Emelie 1987
    Emmalinnéa skrev 2014-04-04 15:12:24 följande:
    Hur gör ni med era läppar? Läppstift,läppglans,läppkräm,läppenna,plumper etc vad har ni på era?

Jag har dagligen ett lipbutter på mina läppar och oftast som underlag också ifall jag ska ta på något annat.

Läppstift använder jag annars, helst ett mjukgörande. Har jag ett nude läppstift som är lite sheer så har jag ingen läppenna tar jag ett färgat läppstift så har jag alltid läppenna.

läppglans används ytterst sällan tar då bara ett glansigt eller skimmrigt inget glittrigt kommer i närheten av mina läppar
    Jag har i princip alltid rött läppstift. Fullkomligt älskar det. Hjärta 
  • Emelie 1987
    mmjansson85 skrev 2014-04-04 09:36:47 följande:
    Nu har jag gått upp för sent 2 dagar på raken (är sjukt trött på mornarna nu) och det har gjort att jag fått dra ner lite på sminktiden. jag har då valt att strunta i ögonskugga och bara använda brun eyeliner istället.

Vad prioriterar ni bort om ni har lite kort om tid?
    Om ni bara har säg 5 min att sminka er, vad använder ni då?

Min prioreringslista ser ut såhär (viktigast högst upp, minst viktigt längst ner):
    Mascara
    Ögonbryn
    Kajal
    Bas (Bb cream och concealer)
    "Ansiktsfärg" (bronzing, rouge, highlight)
    Eyeliner
    Ögonskugga
    Läppstift
    Mascara
    Eyeliner
    Kajal
    Foundation/mineraler
    Rouge
    Läppstift
  • Emelie 1987
    Emmalinnéa skrev 2014-04-04 19:27:18 följande:
    Härligt med kvinnor som vågar färg! Jag är själv lite på den fega sidan med läppstift fast försöker ändå hänga med i trenderna så gott det går.
    Läppstift är en djungel, det finns många fina, men det är lätt att hitta fel också.  
  • Emelie 1987
    BigMami skrev 2014-04-04 20:07:17 följande:

De jag inte gillar får min 9 åriga dotter och hon blir överlycklig Jag vågar inte rött, vet inte varför... tycker munnen blir att se konstig ut
    Vad härligt att någon blir glad. Ja, det är ganska lätt hänt att det blir fel med rött, men å andra sidan finns det nyanser för precis vem som helst. 
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!