Inlägg från: Minniemousemommy |Visa alla inlägg
  • Minniemousemommy

Den stora MAKE-UP tråden!

Emmalinnéa skrev 2014-03-26 12:59:12 följande:
    nej den har jag faktiskt inte testat ännu.

Hur mycket sminkar i er? Kör ni natruligt,vågat,varje dag, på helgen?

Hur många moment har ni i eran sminkrutin?
    Jag sminkar mig varje dag jag ska gå ut. Jag är hemmafru/mamma så jag går inte ut varje dag, men oftast runt 5-6 dagar i veckan sminkar jag mig i alla fall. Jag sminkar mig med ögonbrynspuder, eyeliner, mascara, cc-cream, läppbalsam och puder. Jag gillar dock smink otroligt mycket så sminkar mig gärna vågat till speciella tillfällen. :)
  • Minniemousemommy
    Emmalinnéa skrev 2014-03-26 12:41:35 följande:
    Absolute favorit läppstiftet i färgen flirt  och på andra plats kommer nog nyx läppstift och deras buttergloss.

Vilka är era favvo mascaror?

Maybelline lash stiletto.
    Loreal wings false lash.
    Benefit they're real.

• Minniemousemommy
    mmjansson85 skrev 2014-03-26 15:07:40 följande:
    Hur lång tid tar det för er att sminka er? För mig brukar det ta 20 minuter ca.
    5-10 minuter. Fullt face tex till fest tar ca 15-20 minuter. Fast man blir rätt proffsig när man hållt på länge, att sminka andra och sig själv i flera år gör att man blir snabbare och bättre ju. :)
  • Minniemousemommy
    Nayshia skrev 2014-03-26 19:43:51 följande:
    Nån som har tips på bra concealer som täcker mörka ringar under ögonen?
    Har testat det massa olika men inte hittat nått som jag tycker är riktigt bra.
    Maybelline anti age rewind concealer. Den tar bort rynkor, förminskar finnar under tiden man har på den, täcker helt otroligt bra, känns bra och är lätt att använda. Finns inte i Sverige av någon konstig anledning då den är älskad överallt i världen typ, men den finns på ebay och craycray.se. :)
  • Minniemousemommy
    flower79 skrev 2014-03-26 19:53:23 följande:
    Hej! Kul tråd :)
    Ni verkar vara kunniga om ansiktskrämer så jag måste fråga vad är det för skillnad på en dag och en natt kräm? Använder bara dagkräm och kan inte riktigt förstå varför huden skulle behöva något annat på natten? :)

Kort sagt är en dagkräm mycket lättare, innehåller ämnen som skyddar huden mot solljus och föroreningar. Det funkar även att ha under smink och gör att huden ser finare ut även utan smink. Nattkrämer är tjockare och kan ge ditt ansikte ett glansigt utseende och även lite blekt. Det känns även tyngre och är inte så bekvämt att ha på sig en hel dag. Det innehåller inte heller dom nödvändiga ämnena som du behöver när du är utomhus. Det funkar inte heller så bra under smink eftersom det inte sjunker in så fort i huden som dagkräm gör, det tar liksom längre tid på att sjunka in eftersom det är gjort för att arbeta under tiden du sover.

Fördelar med en dagkräm

- Återfuktande, tar bort torrhetslinjer
    - Skyddar huden mot yttre påfrestningar så som fria radikaler och luftföroreningar.
    - Ett bra underlag inför makeup.
    - Matifierande om man har en fet och blandhy.
    - Innehåller oftast antioxidanter som bromsar åldrandeprocessen.

Det finns ett stort utbud med dagkrämer, därför är det viktigt att du hittar en som passar din hudtyp.

Fördelar med en nattkräm

-  Innehåller oftast mer näring och aktiva ingredienser i.
    -  Reparerar och återuppbygger huden
    -  Jobbar på cellförnyelsen, fasthet och elasticiteten.
    -  Förbättrar blodcirkulationen.

Källa: facebody.blogspot.se/2012/05/skillnaden-mellan-dag-och-nattkram.html

• Minniemousemommy
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:51:48 följande:
    Vilken mardröm! Rynkar på näsan
    Apropå detta: Hur förvarar ni som har barn erat smink? Jag har mitt i en "trådvagn" på golvet i badrummet men då jag är gravid med första barnet och jag misstänker att han kommer tycka att det är jättekul att röra runt överallt där han kommer åt så jag antar att jag måste komma på en annan lösning! En vanlig necesär funkar inte då jag vill ha överblick och ordning utan att behöva ta fram allt. Några tips?
    Jag har mitt smink i en glossybox låda. Den är rosa och fin, perfekt storlek för allt mitt vardagssmink och jag förvarar den i mitt nattduksbord ibland och i mitt badrumsskåp ibland. Det är väldigt lätt att hitta och man ser allt bra, dessutom är det lätt att tvätta om det hamnar smink på lådan. :)
  • Minniemousemommy
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:43:13 följande:
    Ni som använder mycket ögonskuggor:
    Vad har ni för ögonfärg och vilka färger på ögonskuggor funkar bäst för er samt vilka funkar inte alls?
    Jag har gröna ögon och gillar brunt och lila bäst medans blått och grönt inte funkar alls!

Så här tycker jag.

Gröna ögon - Guld, bronze, brunt, lila, korall, rosa, svart och vitt.

Blå ögon - Silver, grå, bronze, brunt, lila, rosa, korall, svart och vitt.

Bruna ögon - Blå, lila, korall, grönt, rött, svart, vitt.

Tycker jag passar bäst i alla fall. Brunt passar i allt, grönt är finast i varma färger som brunt och guld och blått är finast i kala färger som grå och silver. Alla ögon passar i basfärgerna vitt och svart, och de flesta ögon passar i det flesta färgerna. Dock så tycker jag att det blir för mycket med blå ögon och blå/grön ögonskugga och samma med gröna ögon, inte blå eller gröna skuggor till dom heller.

• Minniemousemommy
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:28:27 följande:
    Hur applicerar ni erat smink? Vad använder ni och vilka märken?
    Jag applicerar allt mitt smink med sminkborstar och en svamp. Min svamp heter beautyblender och är köpt på beautybay.com. Mina borstar kommer från sigma och jag har deras "complete kit-copper" som är rosguldfärgat och dom borstarna älskar jag så himla mycket. Fäller aldrig och är bara perfekta. Innan dom hade jag ett sett från sedonalace, så det är ett bra budgetalternativ. Kostade ca 400 kr och sigma kostade ca 2700 kr.
  • Minniemousemommy
    BigMami skrev 2014-03-27 20:36:23 följande:

Jag har blå ögon och gjorde en sminkning med blåa ögonskuggor. Stod och makeade mig suuuper lääänge framför spegeln och var supernoga med allt & tyckte att jag var SÅ duktig!.... Det såg rent ut sagt för jävligt ut när jag var klar Haha!! Fick skräck för blåa ögonskuggor efter det! Skämdes till och med inför min ettåring... Alla blå skuggor går FETBORT från min sminkhylla...
    Bara blå ögonskuggor kan se ut lite som en blåtira, men att blanda blått och andra färger, lägga till neutrala färger eller så kan funka. Dock skulle jag inte tipsa om blått på blått då det kan bli för mycket. Du vill framhäva dina ögon och din ögonfärg, för starka eller fel ögonskuggsfärger kan ta bort all uppmärksamhet från dina ögon istället eller se för mycket ut.

Det här tycker jag dock ser coolt ut, men neutrala eller kompletterande färger är bäst för alla ögon.

• Minniemousemommy
    mmjansson85 skrev 2014-03-28 07:30:20 följande:
    Min nya sminkväska! Den passade perfekt! Skrattande Räknade ihop lite igår och kom fram till att innehållet i min sminkväska har kostat ca 9000 kr! Rätt sinnessjukt egentligen! Flört Hur mycket har innehåller i era sminkväskor/lådor kostat ungefär?

Åh du har några av mina absolut paletter! Bon bons och boudoir eyes. Älskar dom, visst är dom väl underbara? :)
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!