Den stora MAKE-UP tråden!
Hur mycket sminkar i er? Kör ni natruligt,vågat,varje dag, på helgen?
Hur många moment har ni i eran sminkrutin?
Maybelline lash stiletto.
Loreal wings false lash.
Benefit they're real.
Kort sagt är en dagkräm mycket lättare, innehåller ämnen som skyddar huden mot solljus och föroreningar. Det funkar även att ha under smink och gör att huden ser finare ut även utan smink. Nattkrämer är tjockare och kan ge ditt ansikte ett glansigt utseende och även lite blekt. Det känns även tyngre och är inte så bekvämt att ha på sig en hel dag. Det innehåller inte heller dom nödvändiga ämnena som du behöver när du är utomhus. Det funkar inte heller så bra under smink eftersom det inte sjunker in så fort i huden som dagkräm gör, det tar liksom längre tid på att sjunka in eftersom det är gjort för att arbeta under tiden du sover.
Fördelar med en dagkräm
- Återfuktande, tar bort torrhetslinjer
- Skyddar huden mot yttre påfrestningar så som fria radikaler och luftföroreningar.
- Ett bra underlag inför makeup.
- Matifierande om man har en fet och blandhy.
- Innehåller oftast antioxidanter som bromsar åldrandeprocessen.
Det finns ett stort utbud med dagkrämer, därför är det viktigt att du hittar en som passar din hudtyp.
Fördelar med en nattkräm
- Innehåller oftast mer näring och aktiva ingredienser i.
- Reparerar och återuppbygger huden
- Jobbar på cellförnyelsen, fasthet och elasticiteten.
- Förbättrar blodcirkulationen.
Källa: facebody.blogspot.se/2012/05/skillnaden-mellan-dag-och-nattkram.html
Så här tycker jag.
Gröna ögon - Guld, bronze, brunt, lila, korall, rosa, svart och vitt.
Blå ögon - Silver, grå, bronze, brunt, lila, rosa, korall, svart och vitt.
Bruna ögon - Blå, lila, korall, grönt, rött, svart, vitt.
Tycker jag passar bäst i alla fall. Brunt passar i allt, grönt är finast i varma färger som brunt och guld och blått är finast i kala färger som grå och silver. Alla ögon passar i basfärgerna vitt och svart, och de flesta ögon passar i det flesta färgerna. Dock så tycker jag att det blir för mycket med blå ögon och blå/grön ögonskugga och samma med gröna ögon, inte blå eller gröna skuggor till dom heller.