Inlägg från: Spegelbilden |Visa alla inlägg
  • Spegelbilden

Den stora MAKE-UP tråden!

Duckan skrev 2016-02-16 13:40:24 följande:

Idag är det jag som behöver hjälp. Jag köpte Depends gellack-kit när det kom och nu drog jag på lite lack för att stärka upp naglarna.
    Hur som, hur fasen får jag bort det?! Depends egna remover går ju ej att köpa. Provade med Aceton, den gröna, men det var fel sort. Någon som vet om den röda eller lila funkar eller annat medel som löser upp lacket?

Antar att du har löst det vid det här laget men det kanske är någon annan som läser.. Har använt gellack sen det började säljas i butikerna. I början tog jag bort det enligt rekommendation, alltså använda deras remover och slå in naglarna med bomull dränkt i remover som hålls fast med folie. Även om jag satt med det typ en timme så var jag tvungen att peta loss lacket med en träpinne. Det gjorde nageln förstörd och tog sjukt lång tid. Nu för tiden river jag av det i duschen. Lacket går lätt att dra av när man duschar varmt och visst blir nageln lite skadad men de blir den med remover också och detta gör man på fem minuter.
  • Spegelbilden
    Duckan skrev 2016-04-19 19:50:19 följande:

Jag är här Spegelbilden! Rev av det till slut och naglarna är skräp. Ska testa ditt tips nästa gång.

Ja, gör det! Nageln blir av någon anledning inte lika skadad och det går mycket lättare i duschen (gör det i slutet av duschande då det går lättare ju längre naglarna varit i kontakt med varmvatten). Antar att varmvattnet liksom gör att lacket släpper. Det funkar bättre ju fler lager lack du har. Jag brukar köra: underlack, två lager lack och två lager överlack. Lycka till! :)
  • Spegelbilden
    nevermind skrev 2016-02-12 17:05:39 följande:

Tjejer, vakna! Jag behöver hjälp med contouring. Funkar det med solpuder eller behöver man en speciell produkt? Grejen är att det bara finns produkter med 4-6 olika färger. Jag orkar bara bemöda mig med en färg...
    Det känns som produkten borde vara lite gråare än ett vanligt solpuder..?

Solpuder är ofta skimrigt och det är inge bra till contouring. Jag kör en skugga från make up store. Sen kör jag näsa; haka, under kindben och mellan ögonbryn och lite mitten av panna med mitt täckstift från viva la diva (billigt stift och bästa jag provat. Tips!). Sen har jag highligt från viva la diva och rouge från maybelin (tror jag..). Så svaret är att man inte behöver köpa ett kit :) men det är nog svårt att få till en bra contouring om du inte använder en ljus skugga eller stift.
  • Spegelbilden
    nevermind skrev 2016-04-19 21:34:05 följande:
    Jag googlade en massa och fick tips om Make up stores ögonskugga Smog. Blev besviken, den lägger sig i en liten plätt bara, oavsett vad jag använde för borste. Är det den du använder också?
    Ja, det är den jag har. Va menar du med att den lägger sig som en plätt? Jag använder en snedställd borste med riktiga hår och jag tycker det funkar super.
  • Spegelbilden
    nevermind skrev 2016-04-20 22:08:18 följande:
    Den ser ut som ett streck bara. Går inte att sudda.
    Jag har också funderat på ett köpa en snedställd borste. Vilken har du?
    Hmm, va konstigt. För mig funkar det att sudda. Köpte borsten på Åhléns för massa år sen så kommer tyvärr inte ihåg.
  • Spegelbilden

Ett litet tips jag precis hittat.. HMs egna ögonbrynspenna. Vilket jävla kap! Typ 35 spänn och överlägset den bästa jag provat. Mina ögonbryn har aldrig varit snyggare! Håller hela dagen gör den också även utan bas.

• Spegelbilden

Paniken när jag kliver in på Åhléns och ska köpa ny concealer från viva la diva. (Hittade den för typ två år sen och det är lätt den bästa jag provat.) och får veta att de gjort om concealern. Så jävla kasst!! Hade jag vetat det hade jag köpt på mig flera stycken förra gången jag handlade. Nu är den i flytande form istället för på stift och jag tycker inte att flytande form är lika täckande.

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!