Inlägg från: nevermind |Visa alla inlägg
  • nevermind

Den stora MAKE-UP tråden!

BigMami skrev 2014-11-09 12:14:02 följande:

Har någon ett bra tips på cerat/läppstift/glans för TORRA läppar! Usch ser ut som en katastrof just nu när jag har någon färg på dem av alla torra flagor!

Har testat babylips och de är bra men inte så återfuktande, niveas pearl & shine var fint & helt ok men smakade konstigt! Liksom sött på något vis och så var det som små "sockerkulor" i det. Kanske var fel på den jag köpte.. Annars smörjer jag mig med carmex men det ger ju ingen fin färg :-/

Sov med Idomin... Eller vaselin.
  • nevermind

Någon som kan tipsa om bra mineralpuder? Jag gillar att det är lite täckande. Har provat Bare Minerals men tyckte inte det var någon höjdare. Har just nu Tikei, det funkar i alla fall.

• nevermind
    BigMami skrev 2014-11-10 11:07:24 följande:
    Oj då får du se upp om en månad då smile2.gif

Clarins ska jag kolla närmare på smile1.gif

Jo men ID är ju helt klart bäst!! Tikei håller ju inte alls :-/
    Får väl ge ID en chans till då... Var köper man den bäst och billigast? Kan man köpa prover?
  • nevermind
    villaste skrev 2014-11-26 19:51:24 följande:

Har någon testat Sheer cover? Är det bra? Funderar på att testa, använder tikei i dagsläget, är nöjd men vill ha bättre täckning nu på vintern

Jag gillar täckande underlag så jag testade, men tyckte inte att det var så bra.
  • nevermind

BRÅTTOM:

Är det någon som har testat gloMinerals? Fick ett mail av Skincity nu att de har 35% rabatt på det märket, bara idag. Bra timing, för jag behöver en ny mineralfoundation.

• nevermind
    BigMami skrev 2014-12-04 06:03:04 följande:

Kom precis på när jag skickade att jag har ju testat luxe foundation från Glo men gillade den inte alls! Den flytande alltså med mineraler och diamantpulver...

Bra att veta, men jag kör ändå alltid på "torr" eller vad man säger.
  • nevermind
    nevermind skrev 2014-12-04 19:33:37 följande:
    Bra att veta, men jag kör ändå alltid på "torr" eller vad man säger.
    Puderfoundation kanske det heter...
  • nevermind

Såg nu att Skincity har rabatt på ID också!!! Vilken ska man ha, gloMinerals eller ID?? Och vilken produkt i så fall? Jag vill ha puder som sagt.
    Är deras primers bra?

• nevermind
    BigMami skrev 2014-12-04 19:51:45 följande:
    Jo oftast är det ju puder man pratar om när det gäller mineralsmink

Jadu jag har bara testat ID av dessa två och den var helt okej! Fram tills jag blev gravid.. Nu sticks den på huden vilket den aldrig gjort förut!

Har du hört talas om tikei.se? De säljer också mineralmakeup och är mycket omtyckta. Men då jag har supertorr hy så funkar den inte för mig. Men de har grymma ögonskuggor & har massor av foundarionsnyanser att testa för en 10a.
    Jag använder Tikei nu men tycker inte att det täcker så bra...
    Jag har använt ID en gång förut men blev inte så imponerad den gången...
    BigMami skrev 2014-12-04 19:52:50 följande:
    IDs primetime primer gillar jag skarpt!
    Varför?

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!