• FatBitch

Katt kissat på trägolv som nu blivit svart. Hjälp!

Bor i hyreslägenhet, och upptäckte detta under katt-toan. Hur kan jag få bort fläckarna?Jag vet att golven antagligen måste bytas men jag det kommer att bli otroligt dyrt. Finns det ingenting annat som kan hjälpa? Min hyresvärd kommer att stämma mig om han ser detta.

• Svar på tråden Katt kissat på trägolv som nu blivit svart. Hjälp!
  • Nyfikna72

Förmodligen ser det bättre ut när det torkat men det svåra blir väl att få katten att inte kissa där igen..........

• Flaskpostaren

Stämma dig? Han kommer väl kräva ersättning för golvet, stämma dig kommer han nog inte i första hand att göra.

• FatBitch
    Nyfikna72 skrev 2014-03-26 14:31:08 följande:
    Förmodligen ser det bättre ut när det torkat men det svåra blir väl att få katten att inte kissa där igen..........
    Katten som gjorde det blev tyvärr påkörd av en bil förra veckan, det är därför jag tog bort katt-toan.
    Det är redan torkat :/
  • FatBitch
    Flaskpostaren skrev 2014-03-26 14:33:20 följande:
    Stämma dig? Han kommer väl kräva ersättning för golvet, stämma dig kommer han nog inte i första hand att göra.
    Kanske inte, men att byta golv skulle ju säkert gå på 20 000 kr. Hoppas verkligen att det finns någon annan lösning, något medel eller något att ta på golvet.
  • Nyfikna72

Ja det är i vilket fall som helst inga fläckar som går att städa bort. Att det ser ut sådär beror ju på att det har sugits in i trät och det går inte att göra nåt åt.

• Limalie

Dessvärre är det nog inget annat att göra än betala. Du får väll ta på avbetalning när du flyttar om du inte vill ta hela summan.

De nya hyresgästerna vill ju knappast bo med ett sådant golv.

Beklagar vad som hände katten.

• George 1
    FatBitch skrev 2014-03-26 14:28:52 följande:
    Bor i hyreslägenhet, och upptäckte detta under katt-toan. Hur kan jag få bort fläckarna?Jag vet att golven antagligen måste bytas men jag det kommer att bli otroligt dyrt. Finns det ingenting annat som kan hjälpa? Min hyresvärd kommer att stämma mig om han ser detta.

Hoppsan, de där är riktiga fuktfläckar.
    Du måste byta golv, det har gått för långt och givit för stora skador.
    Titta på din hemförsäkring och se ifall du kan få ersättning ?
  • FatBitch
    CitronGul skrev 2014-03-26 15:07:46 följande:
    Kan slipa golvet vara ett alternativ?
    Menar du slipa med sandpapper?
  • FatBitch

Finns det någon chans att min hyresvärd kan gå med på att detta är vanligt slitage?

• viseversa

Finns nog inget att göra tyvärr. Det har ju sugits in i träet. Men varför har du en kattlåda på ett trägolv? Har du trägolv i badrummet eller? Trägolv är känsliga.

• viseversa

Nej det är inte vanligt slitage att ställa en kattlåda på ett trägolv så pisset sugs in i trät och förstör golvet. Det går inte att slipa eller spackla bort. Det har SUGITS upp av träet. Mao inget som inte bara sitter på ytan.

• CitronGul
    FatBitch skrev 2014-03-26 17:13:39 följande:
    Menar du slipa med sandpapper?
    Nej, tänkte mer på att slipa ner hela parkettgolvet(tror man lackar/oljar det sen igen), men det är mer en fråga för värden då(eller er tillsammans?). Tänkte bara att det kanske är billigare än att byta hela golvet.

Kolla här:

www.familjeliv.se/Forum-22-166/m47638073.html
  • Griseknoen35

Du kan ju byta golvet själv med hyresvärdens godkännande. Om du håller koll kan du hitta billig fin parkett på tex Bauhaus när/ om dom säljer ut. Vi la in ekparkett 65 kvadrat för 8000 plus mattan man har under, då hade ett golv utgått och dom ville bli av med det snabbt. Kan du inte lägga golvet själv kanske du har en vän som kan göra det bra för en billig peng. Bara ett tips på hur det kan bli billigare om hyresvärden går med på det.

Svar på tråden Katt kissat på trägolv som nu blivit svart. Hjälp!