Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Jonna891

Badkläder för gravida?

Sitter här och behöver beställa hem badkläder till mig då jag och min sambo ska gotta oss på spa snart... när jag började leta va det kul nu känner jag bara mig frustrerad och med gråten i halsen (ja jag vet dessa hormoner) men det känns inte alls lätt att hitta nåt bra att ha på sig.... 

Baddräktsklänning? men var hittar man det för gravida eller ska man bara köra på en större stl eller vill jag ha två delat men isåfall vad ska jag välja som underdel för jag vill inte ha nåt som sitter åt och ger mig hemska valkar... jag vill ju känna mig fin och bekväm när man går där bland alla andra kroppar :P 

kanske en underdel som är som en kjol det finns ju men då vill ja inte att det ska sitta åt så dumt i sidorna för det är då det blir valkar eller vad man nu kallar det där fettet som hänger över :P 

Tips?? 

tack på förhand! kram

• Svar på tråden Badkläder för gravida?
  • Nyfikna72

Släpp föreställningarna om hur du ser ut istället........de flesta ser nog bara en gravid tjej och tänker nog inte särskilt mycket mer än så.

• Jonna891

fast det är inte bara att släppa det utan nu känner jag så och skulle vilja ha nåt som känns skönt istället för nåt som skaver in på sidorna vilket det automatiskt gör när man ser att fettet hänger över... det var mitt sätt att beskriva hur jag menar för att folk ska förstå vad jag är ute efter! jag har trosor som gör att man får små valkar (jag använder det ordet då jag inte hittar  ett bättre ord) och lite tajtare mjuka sköna klänningar vilket gör att det bli lite knöligt på sidorna men det bryr ja mig inte om eftersom det inte är obekvämt som många badkläder kan vara.

• E2012smamma

Kolla på tankini.

Badlinne med Trosa till.

Asos hade fina för gravida.

Väldigt fina mammakläder också plus att de skeppar till Sverige !

• Jonna891
    E2012smamma skrev 2014-03-26 15:16:44 följande:
    Kolla på tankini.
    Badlinne med Trosa till.
    Asos hade fina för gravida.
    Väldigt fina mammakläder också plus att de skeppar till Sverige !
    åh tack! där var ett par bad trosor som verkade jätte sköna och fina! med mjuk snörning i sidorna! tack! :)
  • Jonna891
    Siglas skrev 2014-03-26 15:27:25 följande:
    mammashop.se köpte jag mina????
    jag kunde tyvärr inte hitta några badkläder på den sidan? men det var en bra sida ändå! fanns många bra och fina saker!
  • katarina86

Jag har inte fått mage än (mer än den jag redan har, hehe) men satt och kollade på bonprix och de har så fina badkläder att jag längtar tills min mage kommer, De jag tycker är finast var tvådelade med halterneck-linnen. Men det är ju olika vad man trivs i såklart :) Personligen tycker jag det är fint med gravidmage, men man kan ju ha bristningar eller utåtputande navel man inte trivs med,

• aleakim

Jag köpte bara en billig bikini i större storlek, hade ingen lust att lägga pengar på det. Förhoppningsvis så har jag ju inte samma storlek sen och då lär den ju bara ligga :)

BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb <3
  • Jonna891
    katarina86 skrev 2014-03-26 16:04:27 följande:
    Jag har inte fått mage än (mer än den jag redan har, hehe) men satt och kollade på bonprix och de har så fina badkläder att jag längtar tills min mage kommer, De jag tycker är finast var tvådelade med halterneck-linnen. Men det är ju olika vad man trivs i såklart :) Personligen tycker jag det är fint med gravidmage, men man kan ju ha bristningar eller utåtputande navel man inte trivs med,
    Jag ville oxå ha två delat egentligen (har än sålänge sluppit både utåtputande navel och bristningar) och ja trivs bra med att visa magen men det är svårt att hitta bra underdelar tycker jag... men jag beställde en baddräktsklänning en mörkrosa från bon prix och sen tror ja jag ska beställa hem en två delad oxå men inte hittat nån bra än.... hittade ett par badtrosor ja gillade på Asos men ja var inte så förtjust i linnet till isåfall vill jag ha en vanlig överdel :)
  • Erizajo

Jag kör med min vanliga bikini, är i v 35 nu och det funkar, visst tuttarna är större, men de sitter på plats iaf :)

• Jonna891
    Erizajo skrev 2014-03-26 17:40:14 följande:
    Jag kör med min vanliga bikini, är i v 35 nu och det funkar, visst tuttarna är större, men de sitter på plats iaf :)
    haha härligt! jag kan tyvärr inte ha min bikini då mina höfter blivit mycket större och den skaver så ja måste ja nåt nytt och brösten har exploderat så till den grad att min bh gick sönder igår haha :P
Svar på tråden Badkläder för gravida?