• Akua

Bra frisör i Stockholm?

Jag vill få en snygg blondfärg...vilket inte är helt lätt. Jag har dessutom tidigare lyckats träffa en okunnig frisör som förstörde mitt hår. Har nu en bra men skulle vilja prova en annan :) Någon som vill tipsa om en bra frisör??

• Svar på tråden Bra frisör i Stockholm?
  • Madmoiselle

Jag gillar Ellie på Salong Weiss i Alvik. Hon är duktig på både färg och klipp, har gått hos henne flera gånger. Salongen ligger precis utanför t- banan.

Salong weiss

Gustavslundsvägen 42

167 51 BROMMA

Telefonnummer:

08 - 634 09 84

08 - 634 09 48

• Isis
    Madmoiselle skrev 2014-03-26 22:12:08 följande:
    Jag gillar Ellie på Salong Weiss i Alvik. Hon är duktig på både färg och klipp, har gått hos henne flera gånger. Salongen ligger precis utanför t- banan.

Salong weiss
    Gustavslundsvägen 42
    167 51 BROMMA
    Telefonnummer:
    08 - 634 09 84
    08 - 634 09 48
    Ska också färga och klippa snart hade jag tänkt, Alvik åker jag ju till varje vecka. Vad ligger priserna på ungefär?
  • Myran08

rekommendera Storklipparna på Östermalm! Tror bara det är två som jobbar/äger salongen och båda är jätteduktiga, super trevliga tjejer! Storklipparna Storgatan 8 11451 Stockholm Telefon: 08-782 96 20

• Madmoiselle
    Isis skrev 2014-03-26 22:23:13 följande:
    Ska också färga och klippa snart hade jag tänkt, Alvik åker jag ju till varje vecka. Vad ligger priserna på ungefär?

Jag brukar betala 450 för klippning och 1100-1200 för färgning+ klippning. (minns inte exakt)
  • Loncelot

Kankse för sent men ja slingar/blonderar/färgar/klipper hos en tjej på söderport
    i hornstull hon heter Ninni och hon e skitbra, jag hade mörkt hår och hon gjorde underverk
    med mitt hår, är numera ljushårig:). Sist körde jag massor med folieslingor och hon tar verkligen
    hand om ens hår!.

• Akua

Jag gick till Michael och frisörerna och blev väldigt nöjd!! Duktiga frisörer!! De har en blogg på sin hemsida där det finns många före och efter-bilder!

• Akua
    Linda Mikaelsdotter skrev 2014-05-23 23:37:43 följande:
    Titta in på min hemsida www.lindamikaelsdotter.se Jag arbetar som frisör och makeupartist, samt är certifierad färgtekniker för Redken. Jag finns på Östermalm i Stockholm på Salong Tid. Varmt välkomna! Mvh Linda

Tack, jag kanske besöker dig nästa gång! Skulle du kunna ge mig ett tips på en bra silverinpackning? Tycker att håret ofta blir ganska torrt efter silver schampoo och skulle därför vilja prova silverinoackning.
  • Linda Mikaelsdotter
    Akua skrev 2014-05-25 18:18:30 följande:

Tack, jag kanske besöker dig nästa gång! Skulle du kunna ge mig ett tips på en bra silverinpackning? Tycker att håret ofta blir ganska torrt efter silver schampoo och skulle därför vilja prova silverinoackning.

Det får du gärna göra :) 
    Du hittar även mer bilder på mina färgningar på min instagram @lindamikaelsdotter

Jag är i ärlighetens namn inget superstort fan av silvershampo då jag tycker färgen ska vara såpass välgjord att den är i önskad nyans redan.

Däremot kan man använda något för att hålla färgen kall och då kan jag verkligen rekommendera vår nya fina serie från Redken, blond idol. Det är så ett shampo som är sulfatfritt och väldigt vårdande, men det finns två balsam en för varma blonda toner och en för kalla. Då doserar man pigment i sitt balsam för att få färgen att hålla sig varm/sval. Superhärliga produkter och absolut inget som torkar ut.

Sen är det väldigt mycket kvalitén på håret som avgör hur bra färgen och tonerna håller, så hoppa över silvershampot och satsa på något vårdande!

Ha det fint!
    Mvh Linda
  • Fiffi86
    Ett tips är att kika efter en frisör i stockholm på Klipptid.nu där kan du jämföra recensioner, priser, se bilder och sånt. Perfekt om man är osäker vilken frisör man ska välja!
    Jag har två frisörer jag besökt i Stockholm senaste året, Hair Stars på Södermalm och colours by Jenny Hansson på Östermalm. Blev jättenöjd med båda. Tillhör inte de billigaste salongerna, men ett helt OK pris och man blir garanterat supernöjd!
Svar på tråden Bra frisör i Stockholm?