Ernst Hugo skrev 2014-03-27 00:58:12 följande:
Tack för att du delar med dig. Kändes så uppriktigt! Just det jag menar som gör mig frustrerad, att runda kvinnor tänker som du. Hur gammal är du? Kände du så är 6 år tillbaka oxå?
Jag är 24.
Och nej, när jag faktikst var mindre, som minst 50kg och i normalfallet omkring 60kg, så hade jag väl vissa dagar när jag kände mig "lite tjock" sådär, men det var inte alls på samma sätt. Det var mest att jag hade en dålig dag, och inte kunde välja kläder, och kände mig lite tjock, men det var absolut inte så att jag lät bli att gå ut eller göra saker för att jag kände mig stor.
Dock så uppskattade jag inte hur smal jag var. Det har jag förstått först efteråt.
Men så kan det mycket väl vara idag.
Vissa tillställningar undviker man för att man inte kan ha några bra kläder eller sådär. Eller bara känner sig som den största som kommer vara där.
Undviker att gå och bada. Det hände aldrig förr. Då var det mer "åh, jag vill inte ha bikini, men jajadå, det får gå!" och sen var det glömt.
Kan ha svårt att äta inför folk nu också. Förr brydde jag mig inte ett dugg. Men nu känns det som att man bli bedömd, tack vare storleken. Att folk tänker att man alltid bara äter en massa skit, och stooora portioner, o.s.v.