Inlägg från: DJÄVULENS HÖGRA HAND |Visa alla inlägg
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Vad tycker ni om second hand?

Jag tycker konceptet är bra.........men, ja det där jävla men!
    Jag skulle aldrig vilja ha något som suttit på någon annans kropp känner likadant för sängar och soffor.
    Jag skulle aldrig känna mig ren av att bära begagnade kläder som är dessutom begagnade av andra.

Så jag säger....BURRR!ObestämdFoten i munnen

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (elin) skrev 2014-03-27 07:26:03 följande:
    Jag jobbar på sjukhus så jag är van att ha kläder andra haft vid det här laget... Så jag gillar second hand. Bra sätt att köpa fina märkeskläder utan att ruinera sig. Folk verkar köpa otroligt mycket kläder de knappt använder.
    Haha...raggar du på mig?Solig
    Lät som typ en kontaktannons ...lever i den tanken ett tag till...  ...  ... ...  ...  ... Drömmer
    Fint väder vi har idag!{#emotions_dlg.flower}
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (barabra) skrev 2014-03-27 09:44:41 följande:
    Bor du aldrig på hotell? Där kan jag tycka det är äckligt med sängar och speciellt kuddar. Äter man på restaurang så använder man tallrikar och bestick som andra använt. På en del klädkedjor så används kläderna av personal innan de sälj.

Många gånger kan det vara bra att inte veta, man kan ju inte gå och tänka så hela tiden att allt man ska använda ska vara helt nytt.

Jag tycker secondhand är utmärkt, miljövänligt för att saker inte behöver nyproducerats och att man slipper eventuella gifter. Just med kläder så ser man hur plaggen ser ut efter tvätt, om de krympt eller tappat färg så man slipper överrraskningar.
    Jo det händer men är inte så relevant tycker jag, är inte ett plagg som jag ska gå och bära dessutom ger det mig inget val, som jag däremot har när det kommer till kläder.
    Men jag tycker att det minst lika mycket BURRR!

Sen ang tallrikar etc så är det döda material och inte porösa som sugit åt sig svett osv som klär oftast består av.

Men tycker iaf fortfarande att det är bra att det finns men inte något för mig!Flört
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Julia1245 skrev 2014-03-27 10:53:52 följande:

Skulle du inte köpa en begagnad bil av samma anledning? Jag älskar second hand just för att andra har burit plaggen. Ofta är de tillverkade av skräddare eller hemmasydda och inte av lågavlönade kvinnor i Bangladesh. Och jag älskar att de har historia - häromdagen köpte jag en high school-cheerleadingjacka med namnet Barbara på bröstet och nu kan jag inte låta bli att föreställa mig Barbara i våfflat hår i skolkorridoren på 80-talet, blåsandes tuggummibubblor och tjattrandes med sina kompisar. Eller en helt annan Barbara, hon varierar lite från dag till dag. Jag älskar att plaggen har en historia! Basplagg köper jag däremot nytt eftersom det kan vara svårt att hitta second hand.
    Haha...man går väl inte runt med bilen inpå skinnet heller?😱
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Julia1245 skrev 2014-03-27 11:03:22 följande:

Fast vad är äckligt med att ha på sig en second hand-kjol som tvättats, de flesta använder väl trosor? Huden på benen blir ju inte infekterad direkt. Däremot rör den sätena i bilen om man sitter i bilen iklädd shorts osv. Och vem vet vad folk gjort i bilen - spillt mat, kräkts, nyst eller haft sex?
    Haha...bara för att du tycker att det är fräscht så behöver väl inte jag tycka det?😷😨
    Haha...antar att andra gör det jag brukar göra i mina bilar, rycker lite i kryckan och rattar lite och ger en och annan dam skjuts!😏
    Sen ang stackarna i Bangladesh så är det nog bra att någon kan bistå med lite brödföda så dom inte svälter...allt är inte till ondo!😇
Svar på tråden Vad tycker ni om second hand?