Inlägg från: Anonym (Svårt...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt...)

tiggarna i Lund (centrum)

Själv blir jag både ledsen och arg. Ledsen för att det är människor som har blivit så desperata att de upplever att de inte har något annat väl än att sitta timme ut och timme in i minusgrader. Oavsett om det är på eget bevåg eller via ligor. Arg för att myndigheter och regeringar ännu inte har löst detta mångåriga problem.

Dessutom har jag svårt att över huvud taget ta mig ut bland folk p g a olika anledningar. Att då känna sig "jagad" förvärrar det hela enormt. Det har gjort att jag isolerar mig än mer. Det vore därmed skönt för alla parter om detta problemet kunde avhjälpas. För det ett stort problem är det ju helt klart.

• Anonym (Svårt...)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-27 12:50:16 följande:

Och nu ska man alltså bumpa upp årsgamla tiggartrådar Kräks

Fast ämnet är ju fortfarande högaktuellt...
  • Anonym (Svårt...)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-27 13:05:01 följande:
    Du har rätt i en sak, ja det är högaktuellt med den rasism och fördomsfullhet som sprider sig i Sverige, det är något vi måste få bukt med och det är där det stora problemet ligger.
    Du tycker inte att det stora problemet ligger i att det finns folk som tvingas tigga för att överleva?
  • Anonym (Svårt...)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-27 13:44:56 följande:
    och det beror ju främst på fördomar och rasism mot dom i hemlandet.

Hade den inte funnits och tiggarna fått hjälp via EUbidrag som deras hemland vägrat ta emot etc så hade det ju hjälpts på plats istället för att sitta dag ut och dag in utanför affärer i Sverige, det kanske hade haft tid att istället få träffas och umgås med sin familj, få jobb, utbildning etc, så nej det stora problemet är inte att vissa i Sverige tycker det är jobbigt med människor som tigger.
    Tror att de flesta kan se det hela ur ett större perspektiv. Men oavsett orsaker och verkan så måste ju ämnet få diskuteras. För det är ju uppenbarligen ett problem för många, allt ifrån tiggarna själva till de som blir trakasserade av några av dem.
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)