förbereder ni något inför ivf eller äggdonation?
Förbereder kan innebära många saker. Jag och min sambo står i äggdonations kö. Förhoppningsvis får vi starta vår behandling i höst. Men som alla andra där ute som har stor barnlängtan kan jag ju inte vara ensam om att vilja planera och förbereda. Jag vet att skulle jag bli gravid så kommer jag inte våga köpa saker förns i slutet på graviditeten. Man vet aldrig vad som händer eller hur man mår, ang jobbet som är inom vården så kommer jag säkert bli förflyttad då jag arbetar med aggressiva demens sjuka vilket är både skadligt för mig och bebisen i magen. Så där set jag som mycket pyssel man ska tänka på. Ser därför tiden innan allt som lite extra önskad tid att hinna förbereda i mitt huvud hur fk går till, föräldraledigt, inhandling, vad är det jag behöver handla? Vad söker jag i en barnvagn? Vill absolut inte köpa saker nu, men jag vill veta vad jag behöver köpa och vad jag vill köpa när det väl är dags. Hur mycket pengar behöver jag spara för att kunna köpa allt på samma gång osv. Känns skönt att vara förberedd så man slipper ta allt sen. Man vet ju inte hur dåligt man kanske mår i graviditeten. Känner ni samma sak eller hur gör ni i väntans tiden? Någon gång får man väl barn. Frågan är väl bara när.