Gravid med en man som vill mig illa
Anonym (Josefin) skrev 2014-03-27 15:48:55 följande:
Ja, det är hemskt alltihop.. men jag hoppas fortfarande att det ska funka någorlunda. Att han ska få några slags humana faderskänslor och göra det bästa för vår dotter. Han kommer absolut att kräva umgänge, i första hand för att försöka komma åt mig. Vad händer om myndigheterna anser att jag umgängessaboterar och lämpar över vårdnaden till honom?? Jag vill inte ens tänka på det... jag måste ge honom umgänge. Han kommer kräva det. Om jag inte anger pappan kommer han ändå komma och säga att det är han som är pappa samt få ett faderskapstest gjort och därigenom få det bevisat. Jag kommer inte undan hur jag än bär mig åt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till med alltihop. Jag måste få familjerätt och alla att stå på min sida.. få de att förstå vad för människa han är och att jag inte kan träffa honom, samt att han inte kan lämnas ensam med våran dotter. Du har rätt i att han förmodligen skulle använda henne som ett ''vapen'' och hota att ta henne om jag inte kommer till honom. Utan tvekan. Kan en sån här person ändra sig? Jag vet inte.. jag hoppas det. Jag skulle mest av allt i hela världen vilja ha en normal relation till pappan och ett normalt svenssonliv, med jobb, bil och familj, och varannanhelg vårdnad för pappan... på nåt sätt tvivlar jag på att det någonsin kommer att hända. Börja med att kontakta en kvinnojour och berätta om vad du varit med om och be om råd.
Jag skulle tro att ett av råden du får är att polisanmäla - gör det då.
Sedan - om jag vore du så skulle jag inte sabotera men göra vad jag kunde för att fördröja faderskapstest och vårdnadsfrågor.
Jag skulle inte motsätta mig umgänge men med stöd av polisanmälan skulle jag sedan kräva övervakat umgänge. Att kontaktperson närvarade. För ditt barns skull.
Börja så och sedan OM allt visar sig fungera bra, trappa upp.