• Linnea77

Vilken typ av bärsjal har ni använt till era prematurer?

Har en prematurbebis nu hemma med hemsjukvård som imorgon går in i v36, föddes i v32. Är enormt behov av närhet o ammas helt sedan en vecka tillbaka. Är tuttig o vill helst ligga nära el i famnen hela tiden. Under dagtid är det svårt att göra ngt annat än att bära bebis. Funderar ifall ngn bärsjal kan hjälpa. Är ju för omogen/liten än för babysitter osv.
    Är det ngn sjal som är okey redan nu för min bebis? Vilka kan ni rekommendera?

• Svar på tråden Vilken typ av bärsjal har ni använt till era prematurer?
  • FlitigaLis

Jag har också en prematur, född 32+4. Hon är 35 veckor imorgon och vi ska åka hem på lördag. Jag har köpt en tricitsjal, jag har inte testat den än men den tror jag kommer funka perfekt

• Linnea77

Då födde vi våra nästan lika långt gångna. Skönt ni få åka hem snart också!

Då skall jag kolla upp den sjalen! Tack för tipset! Köpte ni den i affär el på nätet?

• FlitigaLis

Hur går det för er hemma? Sondar ni än? Är lite orolig för hur nätterna ska bli hemma när man ska upp varannan timme och sonda, så länge vi är här åå sjukhuset så får jag hjälp av personalen på natten

• Linnea77
    FlitigaLis skrev 2014-03-28 00:42:47 följande:
    Hur går det för er hemma? Sondar ni än? Är lite orolig för hur nätterna ska bli hemma när man ska upp varannan timme och sonda, så länge vi är här åå sjukhuset så får jag hjälp av personalen på natten

Vi har idag varit hemma i en vecka. Innan vi åkte så ammades vår bebis mellan 3-4 gånger per dygn fast inga hela mål. Vi sondade alla målen även nattetid i slutet på sjukhuset o då menar jag att jag gjorde det då min make jobbat o då fått sova. Amningen har ökat när vi kom hem o han började amma helt för 4dagar sedan. Igår slet han ut sin sond o hemsjukvården beslutade att han inte behövde/ville ha den mer. Visst är man trött när man är uppe hela tiden, fast jag som sköter bebisen själv då min make inte kan vara hemma då han går en utbildning vi båda inte vill han hoppa av. Men jag är supernoga med att jag måste vila med bebisen någon gång under dagen. Har sänkt kraven här hemma o resten av familjen få hjälpa till utan för mkt curling

Det går så bra här hemma att de pratar om en fullständig utskrivning om ca 1,5 vecka om det fortsätter såhär!!

Tror du kommer tycka det är ljuvligt att komma hem, få rå om er själva osv. Lycka till!!
Svar på tråden Vilken typ av bärsjal har ni använt till era prematurer?