Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Jag älskar min katt som en syster, sjukt eller helt okej?

Sjukt. För att svara på frågan.

• puss
    Marina80 skrev 2014-03-28 20:00:59 följande:

Jag tror också att det är lättare att älska ett djur än en människa. Djur har inga villkor för sin kärlek. Inga om eller men. Ser inget sjukt i det så länge man inte förmänskligar djuret så att djuret tar skada och inte får vara det djur det är. Alla har rätt att få älska vem man vill så länge inte den älskade far illa av kärleken.

har djur inga villkor? så de älskar den som ger mat, närhet, gosar, klappar, kammar och tar hand om lika mycket som den som ignorerar eller skadar? har du djur?
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Marina80 skrev 2014-03-28 21:06:51 följande:

Ja jag har flera djur och har alltid haft djur. Ta tex en hund även om du är elak mot den så kommer den oftast att vifta på svansen när du kommer. Även om du svälter den så kommer den vara glad när du kommer. När det kommer till djur så har ju inte alla arter möjlighet att visa kärlek på det sättet att det märks. Tex en ödla visar ju inte en tillgiven kärlek som en hund gör. Däremot lägger inget djur några värderingar i en som person. En människa dömer dig och analyserar dig hela tiden. En människa kan luras, ljuga och bedra dig på många olika sätt. Ett djur "älskar" dig för den du är och kräver inte att du skall ändra dig som person.
    Så du har djur. Som dy tar hand om, har fött upp, gosar med och gett mat och kärlek?

Investerat tid och omsorg?

Tänk om nån kommer hem till dig, slår ner fig och klappar till din hund, och hunden älskar sen den personen lika mycket som den älskar dig?

Är det vettigt verkligen? Är du ok med det?
Svar på tråden Jag älskar min katt som en syster, sjukt eller helt okej?