• Aniiee

Filmer vars titel börjar på B. Vilken är bäst i mitt bibliotek och vilka andra på B skulle du rekommendera?

Som sagt, dags för B! So.... here's the rules... again:

Om ni vill rekommendera en film som börjar på B så kom ihåg att englska titlar "inte" börjar på A/An och "inte" börjar på "The".

Reka gärna en film, berätta om era favoriter, fråga om ni behöver..... Ha respekt för varandras åsikter, även om ni inte håller med varandra.

(BTW: Googla japanska titlar på egen risk =P)

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Filmer vars titel börjar på B. Vilken är bäst i mitt bibliotek och vilka andra på B skulle du rekommendera?
  • Mercurialis

Jag har bara sett tre av filmerna - Braveheart, Bruce Almighty och Bröderna Lejonhjärta - och det var den sistnämnda som fick min röst.

Film jag saknar på listan: Before Sunrise med Ethan Hawke och Julie Delpy.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • lövet2

Det var för många bra där. Tvekar mellan Bruce den Allsmäktige och Bröderna Lejonhjärta. Fast Sängknoppar o kvastskaft är ju också väldigt bra - och Bravehart förstås ...

De jag kommer på nu på en gång, som jag saknar på listan, är Bodyguard och Blind Date. Favoritfilmer båda två.

• Aniiee
    Mercurialis skrev 2014-03-28 05:41:02 följande:
    Jag har bara sett tre av filmerna - Braveheart, Bruce Almighty och Bröderna Lejonhjärta - och det var den sistnämnda som fick min röst.

Film jag saknar på listan: Before Sunrise med Ethan Hawke och Julie Delpy.
    Before sunrise måste jag se om jag hittar=P
    lövet2 skrev 2014-03-28 08:48:50 följande:
    Det var för många bra där. Tvekar mellan Bruce den Allsmäktige och Bröderna Lejonhjärta. Fast Sängknoppar o kvastskaft är ju också väldigt bra - och Bravehart förstås ...

De jag kommer på nu på en gång, som jag saknar på listan, är Bodyguard och Blind Date. Favoritfilmer båda två.
    Badyguard =P Blind date har jag nog inte sett....
    Trinity78 skrev 2014-03-28 10:40:17 följande:
    Buffy the vampire slayer - filmen
    Haha, snacka om guilty pleasure =P Den tror jag att jag har någonstans.....

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Arbetsvegan

Jag har sett de flesta och den enda jag kan rekommendera är Black Swan. Den har något så ovanligt som ett djup...

• DandelionDust

Battle Royal eller Big Fish. Röstade på första eftersom jag sett den flest gånger.

• UniqueSnowflake

Åh Black Swan!! HjärtaHjärta

Men även Beetlejuice (classic!) och Blade Runner... (dito)

Tipsar om annan på B:

Big Fish GladPlusHjärtaPlusGråter

Svar på tråden Filmer vars titel börjar på B. Vilken är bäst i mitt bibliotek och vilka andra på B skulle du rekommendera?