• Hannah91j

Flyttar till Umeå

Visste inte vart jag skulle placera inlägget så ber om ursäkt ifall den ligger fel.

Kommer att flytta till Umeå tillsammans med min sambo eftersom han fått en ny tjänst.
    Jag är 24 år gammal och han 23. Är lite rädd för att bli ensam däruppe, nu verkar Umeå vara en väldigt kulturell och trevlig stad med mycket aktiviteter men vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra för att lära känna nya människor :) Min plan är att så småningom söka till högskolan där men det blir lite senare, väl där är det ju lättare att lära känna folk.

Är det någon som har några goda råd? Skulle också bli jätte tacksam för lite tips om bra bostadsområden, vi tänker köpa lägenheten men är inte riktigt säker på vart. Ersboda och Ålidhem är uteslutna pga av dåligt rykte. I Tomtebo bor det alldeles för mycket barnfamiljer och upplever det för trångt för vår smak.

Områden vi fattat lite intresse för är Grubbe, Haga, Mariehem (Gillar dom nybyggda höghusen, tror det är numren 156 - 160) och Öst på stan.

• Svar på tråden Flyttar till Umeå
  • Mamori

Hej! Jag kan tipsa om just Mariehem! Vi bor på Mariestrand, vet inte om du menar det när du skriver nybyggt men det är iaf relativt nytt och vi trivs verkligen bra! Dock har Ersboda lite oförtjänt dåligt rykte (beroende på var på Ersboda det rör sig om). Jag har bott på Östra Ersboda i många år tidigare och trivdes helt okej där med, men det är ju mycket sämre läge än Mariehem. Haga har bra rykte men jag har aldrig riktigt gillat det, tycker Mariehem är perfekt faktiskt Nära till allt och mysigt område. Undvik även Umedalen skulle jag säga. Ni kanske kan lära känna folk via din killes jobb? Typ hans arbetskompisar med flick/pojkvänner. Annars finns det mängder av kvällskurser och sånt. Har du tänkt söka jobb så är det ju bra för att hitta folk också Eller så kan du alltid hitta folk från familjeliv att umgås med

Svar på tråden Flyttar till Umeå