• Anonym (ts)

Hur kommer jag över det här?

en vän till mig gick nyligen bort.. vi kände varann nästan 10 år. han var inte en sån man inte måste ha kontakt med jämt för att vara tajta. exempelvis så slutade vi träffas när båda skaffade tjej/kille. när vi båda va singlar igen ex antal år senare återupptog vi kontakten. det var som om att tiden hade stått stilla. man kunde prata om allt, utan o känna sig dömd. vi var väl egentligen mer än vänner till o från, men hade aldrig ett riktigt förhållande.

vi hade iaf kontakt igen ett par år, jag började få starka känslor, så jag började dra mig undan. han hade även problem med att ta för mkt piller, säkert mer än bara piller oxå. jag ville så gärna hjälpa han att bli ren, men förstod att det inte skulle hända. så vi tog väl lite avstånd.

jag träffade han sist för ca ett år sen... o jag betedde mig som ett rövhål. var rätt full, vi var på krogen samtidigt. han höll på o ragga på nån brud (tant i mina ögon), o jag gick väl fram till honom ett par ggr o gav han pikar osv om att hon va milf lr nå.. han vart nog rätt irriterad på mig, minns att han röt ifrån o bad mig dra. 

så det var alltså sista gången vi träffades. det är det sista han kommer ihåg av mig.. jag mår så fruktansvärt dåligt av det här. 

o nu kommer många gamla minnen tillbaka. jag vet inte, hade nog alltid haft ett hopp om att det en dag kunde bli vi. vet att han gillat mig väldigt mkt en gång i tiden iaf. 

nu sitter jag o ältar allt, jag borde kunnat hjälpa honom att bli ren, jag borde ha räckt ut en hand sista tiden, då det var uppenbart att han inte kunde ha mått helt okej. o  alla gamla minnen som sköljer över en gång på gång som en gigantisk våg.. saknar han så himla mycket just nu.. o vetskapen av att jag aldrig mer kommer se honom, prata med honom, älska med honom.. det svider rejält. 

någon som ha något tips att ge? vet inte hur länge jag orkar känna så här.. tack iaf för den som orkat läsa

• Svar på tråden Hur kommer jag över det här?
  • Anonym (ts)

kan inte sluta gråta.. har tappat aptiten, vill bara få träffa dig en sista gång Gråter

• Anonym (Ledsen)

Det enda du kan göra är att försöka förlåta dig själv. Visst är det lätt att efteråt ha dåligt samvete för att man inte gjorde det eller det, men man kan inte leva ett helt liv och hela tiden tänka på vad som kunde ha hänt.

Det enda man kan göra är att göra sitt bästa och det är precis vad du gjort. Om du skulle ha försökt att få honom ren, hur skulle du ha känt om det inte hade lyckats? Hade du då känt att det var du som var misslyckad?

Att mista någon som man tycker väldigt mycket om är jättesvårt. Den tröst som fungerat för mig är att jag försöker tänka att jag varit lyckligt lottad som känt en så underbar människa.

Jag beklagar din sorg.

• Anonym (ts)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-03-28 10:41:23 följande:
    Det enda du kan göra är att försöka förlåta dig själv. Visst är det lätt att efteråt ha dåligt samvete för att man inte gjorde det eller det, men man kan inte leva ett helt liv och hela tiden tänka på vad som kunde ha hänt.

Det enda man kan göra är att göra sitt bästa och det är precis vad du gjort. Om du skulle ha försökt att få honom ren, hur skulle du ha känt om det inte hade lyckats? Hade du då känt att det var du som var misslyckad?

Att mista någon som man tycker väldigt mycket om är jättesvårt. Den tröst som fungerat för mig är att jag försöker tänka att jag varit lyckligt lottad som känt en så underbar människa.

Jag beklagar din sorg.
    tack för ditt svar, ja jag var lyckligt lottad som fick känna en sån underbar vän..
  • Anonym (ts)

ingen mer? tar gärna emot mera tips

• Zivah

Du tog redan tidigare avstånd, till slut betedde du dig som ett rövhål. Vad vill du nu? Dåligt samvete?

• Anonym (ts)
    Zivah skrev 2014-03-31 12:06:38 följande:
    Du tog redan tidigare avstånd, till slut betedde du dig som ett rövhål. Vad vill du nu? Dåligt samvete?
    tack för dina stöttande ord o tips!  

exakt av den anledningen jag skrev tråden.. ja jag betedde mig som ett rövhål, men det gör ju inte att en lång vänskap var förgäves. han visste mkt väl att jag brydde mig om honom, det tvivlar jag inte på. bara svårt att acceptera att det var den sista gången vi träffades, o ja jag har dåligt samvete av det. just därför jag bad om tips här o inget annat. ska du bara va spydig kan du sluta skriva i den här tråden, för det är det sista jag behöver just nu. har vart helt förstörd sen han dog. o jag kmr vara det ett bra tag till, därför vill jag ha lite tips för att kunna göra det hela lite lättare. det kmr inte ta bort min sorg, men kanske kan det göra den lättare att handskas med.
  • gästarbetare

Det är klart att det suger att veta att man betedde sig illa det sista man gjorde sista gången man sågs, men eftersom ni bara hade en relation till och från och du ändå levt utan honom i ett år kommer du såklart att komma över det. Du hade kanske kunnat gå utan honom i många år till utan problem, bara med vetskapen om att han lever någon annanstans. Så jag tänker att det inte är saknaden, utan det dåliga samvetet, som är problemet.

Och det går ju inte att förändra, att det slutade som det gjorde. Om det är någon tröst så kommer han ju inte längre ihåg dig, eftersom han inte längre finns.

Hur som helst, det är inte ditt fel att han är död. Sörj du ett tag, men lägg honom åt sidan och gå vidare med livet, som du skulle ha gjort om han hade levat.

• Anonym (ts)
    gästarbetare skrev 2014-03-31 14:10:58 följande:
    Det är klart att det suger att veta att man betedde sig illa det sista man gjorde sista gången man sågs, men eftersom ni bara hade en relation till och från och du ändå levt utan honom i ett år kommer du såklart att komma över det. Du hade kanske kunnat gå utan honom i många år till utan problem, bara med vetskapen om att han lever någon annanstans. Så jag tänker att det inte är saknaden, utan det dåliga samvetet, som är problemet.

Och det går ju inte att förändra, att det slutade som det gjorde. Om det är någon tröst så kommer han ju inte längre ihåg dig, eftersom han inte längre finns.

Hur som helst, det är inte ditt fel att han är död. Sörj du ett tag, men lägg honom åt sidan och gå vidare med livet, som du skulle ha gjort om han hade levat.
    vissa saker kan nog stämma, men nej, jag sörjer inte för att jag har ett dåligt samvete. utan för att han vart en väldigt nära vän i många år. även om man inte träffats på ett tag så va allt som vanligt när man väl sågs. så är det inte med alla vänner tyvärr. 

ja det kunde gått år innan vi träffats igen, eller en vecka. det vet man inte. o nu vet jag ju att det verkligen är aldrig mer, o det gör jävligt ont. mer ont än om man vetat att nån dag så ses vi nog igen. 

även om vi inte träffades på länge nu innan han dog, så fanns han i mina tankar, ibland mer, ibland mindre. 

tack för ditt svar {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur kommer jag över det här?