• Emmasofiabe

Bokstavskombo av nåt slag. Funderingar kring mitt barn.

Detta var intressant att läsa faktiskt hoppas allt har löst sig i skolan för din son.

Alla problem som du nämner ovan är samma problem som jag har med 5(!) av mina elever i samma klass, ingen av dessa har varken diagnos eller resursrätt och det är fullkomligt omöjligt för mig som lärare att föra en lektion eller att hjälpa dom elever som vill komma vidare i sin utveckling när jag endast måste fokusera på att dom fem eleverna ska lära sig något och springa runt och jaga dom och skälla och försöka vara pedagogisk, när allt man gjort en dag kan vara helt borta en annan. Hoppas att mina elever kan få diagnos också, just nu så säger man bara att "det är en stökig klass" utan några som helst tankar på att barnen kanske behöver hjälp...

• Emmasofiabe
    Nilla1 skrev 2016-05-04 22:25:05 följande:

Vad får dig att tro att de 5 barnen inte tillhör dem som vill vidare i sin utveckling?

Om dom vill eller inte kan jag inte garantera, men intresset för skolan existerar inte, flera gånger om dagen vill dom gå hem för "lärare är poliser och skolan är ett fängelse" och för att det är tråkigt, dom är trött dom orkar inte, sen sitter det 18 andra elever som vill, som tycker det är roligt och som faktiskt VILL lära sig något
Svar på tråden Bokstavskombo av nåt slag. Funderingar kring mitt barn.