• starlight01

Gravid eller bara svullen?

Hej, jag går runt och undrar om jag är gravid eller bara svullen om magen (inte gasig)?

Jag har gjort ett gravtest som visade negativt. Dock är mitt problem att jag äter minipiller och aldrig har mens, därmed vet jag inte hur långt gången jag skulle vara om jag är gravid. Någon som vet om man kan ta gravtest hur långt in i graviditeten som helst eller funkar det bara i början av graviditeten (står inte på förpackningenSkrikandes) ?

Jag är smal och brukar vara svullen, men nu är jag det även på morgnarna. Detta fast än jag ätit probiotika i drygt en vecka och dessutom detoxat i några dagar (ska ej vara skadligt OM jag vore gravid), men är fortfarande svullen.... Jag har inte känt av några typiska symptom som t.ex. illamående eller trötthet.

Någon som varit med om liknande??Glad

• Svar på tråden Gravid eller bara svullen?
  • Limalie

Fast hur vet du att du inte är svullen pga gaser? Bara för att de inte kommer ut eller känns direkt kan man vara jättesvullen, när jag var svullen i början av graviditeten var jag inte "gasig" i den bemärkelsen.

Sedan, om du skulle vara längre gången skulle du väll känna livmodern och något hårt i nedre delen av magen.

• starlight01
    Limalie skrev 2014-03-28 15:09:59 följande:
    Fast hur vet du att du inte är svullen pga gaser? Bara för att de inte kommer ut eller känns direkt kan man vara jättesvullen, när jag var svullen i början av graviditeten var jag inte "gasig" i den bemärkelsen.

Sedan, om du skulle vara längre gången skulle du väll känna livmodern och något hårt i nedre delen av magen.
    Ja precis, jag kan ju absolut vara svullen pga gaser. Men jag vet inte om det är gaser eftersom det inte "bubblar" eller kommer ut eller visar sig på något sätt..Tungan ute
  • Limalie

Fast det gjorde det aldrig på mig heller trots att jag var gravidsvullen

Svar på tråden Gravid eller bara svullen?