Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Polisanmäld för djurplågeri

Men seriöst ja det är djurplågeri o du förtjänar o bli anmäld. Man gör inte så mot djur o kaniner är harmlösa. Vad trodde du att den skulle göra? Bita isönder din vagn? Hoppa in i liggdelen o anfalla din bebis? Är det detta du vill lära ditt barn att man sparkar på djur???

• Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 08:16:29 följande:
    Hon skrek väldigt argt åt mig.

Men allvar? Konstigt när du sparkar på hennes kanin. Hade du rört nåt av mina djur så hade jag gjort mer än bara skrikit på dig. Skärp dig nu o sluta spela så dum. Du gjorde fel så stå för det. Du sparkade ett försvarslöst litet djur o du får det till att det är SYND om DIG???
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 16:11:13 följande:
    Varför skulle jag ens VILJA röra dina djur? Jag ogillar djur...

Du sparkade kaninen alltså rörde du den med din fot. E du så dum eller spelar du bara??? Vadå tycker du det e ok för folk som ogillar barn o sparka på dem??? Hoppas du får riktigt mycket böter o att tjejen verkligen anmälde dig
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 16:31:21 följande:
    Vet man med sig att kaninskrället är nyfiken, jadå får den stanna inne. Men då frågar hon varför jag har mer rätt att vara ute, det har jag ju för jag har ju barnvagn liksom. Kaninen hade ett koppel. Skillnad, va?

Snarare du som borde bli inspärrad någonstans för såna som du borde inte vara ute i samhället. Stackars ditt barn. O du du har absolut inte mer rätt att vara ute för du har en barnvagn!!!!
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 18:17:34 följande:
    Det är INTE ok att sparka barn. Men djur tänker inte...

Nä nu ger jag upp om dig en vägg är ju smartare än dig. Klart djur tänker någon som inte verkar tänka är DU. Hoppas vi bor långt ifrån varandra så jag aldrig nånsin råkar stöta på dig. Jisses trodde ingen var så trög.
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 23:23:15 följande:
    Förresten skulle jag aldrig vilja stöta på dig heller. Du är inte bra för mig.

Bra då är vi överens om nåt. Visste du förresten att kaniner räknas som utedjur? Dvs djur som är ute i sin normala miljö. Dvs att kaninen har större rätt än dig att vara ute.
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:30:14 följande:
    Hennes kanin måste ha bott inne eftersom det icke fanns någon utebur. Har kaninen rätt att vistas ute alls ens på sin egen gård? Nae! Barnvagnar kommer först. Det finns djurrädda människor. Visste du det?

På sin egen gård har den rätt o vara ute. Klart jag vet att det finns djurrädda människor men för det behöver man inte bruka våld mot de stackars djuren. Inte deras fel att du är rädd!
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:32:18 följande:
    Tjejen har polisanmält mig då jag fick ett brev från polisen...

Vad bra:) nu tror jag att alla i denna tråden håller tummarna för att du får betala böter o att det leder till rättegång
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:31:08 följande:
    alfabetets ordning. Först i alfabetet är A, som du uppenbarligen inte vet.

Det var det dummaste jag någonsin läst.
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 17:02:18 följande:
    Du verkar för fan skadeglad.

Ja faktiskt är jag det. Folk som är elaka mot djur eller barn ligger väldigt långt ner på listan över människor. De förtjänar straff o ingen som helst respekt eller empati av medmänniskor. Hoppas att du har lärt dig nåt av detta men helt ärligt tvivlar jag på det
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 18:16:07 följande:
    Det är straffbart att vara elak mot barn. Hoppas att någon är skadeglad mot dig också.

Men seriöst hur trög e du??? Det är straffbart o vara elak mot djur också!!! Hört talas om djurskyddslagen??? Nej varför skulle nån vara skadeglad mot mig? Inte jag som sparkat en oskyldig kanin o inte fattar varför jag blivit anmäld för det? För alla normala människor går ju runt o sparkar på djur??? Svar NEJ normala människor gör inte det !!! Tydligt nog eller ska jag ta det igen så du förstår att du gjort FEL o det är därför du är anmäld och det är inte synd om dig. Är det någon det är synd om så är det fanimej kaninen. Djur har också känslor o känner smärta precis som vi. Jädra fjortis
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-04-12 12:54:37 följande:
    Hur svårt kan det vara att fatta när jag säger att jag inte trollar? Nu blir jag arg!

Japp o där fick alla svaret
Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri