MISSFALL på missfall! Något jag märker att vi inte pratar om. Jag vill prata- tystnad hjälper inte. Så vem vill vara med och skriva och dela med sig av sina tankar och om hoppet att bli gravid igen utan mf !?
Jag har haft två mf inom 6 månader. Första i vecka 7. I förrgår åkte vi in akut igen eftersom jag blödde men även den läkaren sa att allt var normalt (jag hade blött i en vecka). Inget att oroa sig för sa han. Vi såg vårt barns hjärta slå och grät av glädje! Dagen efter började jag blöda otroligt mycket med fruktansvärda smärtor. Förstod att det kunde vara ett mf var på gång. Glömmer aldrig när gynekologen sa efter att ha tittat ett tag - tyvärr, jag beklagar och jag bröt ihop och blev lämnad kvar med min sambo. Vårt älskade barn blev 10 v.
Varje morgon när jag vaknar gråter jag likaså när jag ska sova. Jag vet att det inte är rätt men jag blir ARG när jag ser barnvagnar och lyckliga föräldrar. Allt känns hopplöst, vi har bestämt oss för att försöka igen men jag orkar inte ett mf till. Jag är rädd för att jag är för gammal, snart 35år. Om det ändå gick att göra en undersökning efter 2 missfall!
Som jag skrev i rubriken så pratar vi kvinnor och män inte om missfall bara i förbifarten, "Ja det har jag/vi också haft men det ordnar sig" Har de glömt bort vad de kände, hur de kände eller skäms dem. Jag tänker inte skämmas!