Jag "sejfar" i kärlek - backar om jag känner att jag börjar falla för killen.
I min förra relation hade jag väldigt starka känslor, vilket gjorde att jag hamnade i ett underläge där han kunde behandla mig rätt illa. Nu vill jag inte hamna i samma sits igen, så jag har börjat "sejfa", dvs att jag drar mig undan killar som jag från början känner att jag verkligen skulle kunna falla för.
Kan ge ett exempel. En kille som jag började prata med online och direkt kände en connection med, att honom skulle jag kunna falla för. Han var väldigt på mig och ville ses, men jag slutade svara efter ett tag eftersom jag är något äldre än han och tänkte att han nog ändå inte skulle vilja ha en äldre tjej. Men han fortsatte att kontakta mig även efter att jag slutat höra av mig och ville verkligen att jag skulle skriva igen. Tror att båda kände att det var nåt speciellt där, men jag vågade helt enkelt inte chansa av rädsla för att återigen hamna i ett underläge. Så ist dejtar jag killar som jag känner mig mer säker på. Behöver det där "överläget" i relationer, men samtidigt kan jag inte bli kär när jag har det.
Vet inte vad jag ska göra längre. Är för tusan en BRA bit över 30... Det känns inte som att jag någonsin kommer få till en relation med någon som jag har känslor för igen. De jag dejtat har varit snälla, fina och bra killar, men jag har inte känt kärlek för dem på det viset.
Blir så ledsen när jag tänker på allt detta... Har inte glömt den där killen jag mailade med innan, men jag är rädd att höra av mig till honom igen pga att jag kände en prestationsångest när han skrev om sig. Han verkar liksom lite för bra, och vad ska han med mig till? Mitt självförtroende är inte det bästa just nu, med tanke på exet som drog ned det rejält. Jag dög aldrig i hans ögon. Han hittade bara fel på mig. Så nu när jag får kontakt med en kille som har antingen bra utbildning eller jobb, så känner jag att han ska dra sig undan mig för att han vill ha nån med bättre karriär etc. Jag har din utbildning och allt, men haft svårt att få igång karriären som jag hade velat vid det här laget.
Vad göra???