Sumpan/Solna-bor som har bf juli-sep
Halloj!!
Tänkte höra om det finns några trevliga blivande mammor i Sumpan/Solna som skall föda i slutet av sommaren??
Kunde vara roligt att följas åt.
Själv har jag bf 14 aug!!
Halloj!!
Tänkte höra om det finns några trevliga blivande mammor i Sumpan/Solna som skall föda i slutet av sommaren??
Kunde vara roligt att följas åt.
Själv har jag bf 14 aug!!
Hej,
Har själv gjort en Sumpan tråd..men ingen som svarat från sumpan..
Men jag vill gärna vara med..BF 27/7.
När skall du på v20 grupp??
Ja jag!!! Vi bor i Solna Har BF den 1/8
Absolut det vore skoj att följas åt med andra
Vad skoj att vi i alla fall är några som bor i närheten!!
Vilken MVC går ni på??
JennL: Hmm, v. 20 grupp?? Det har jag nog inte fått info om, vad är det?? Jag ska på ul på Karolinska den 13:e mars, sen så fick jag nån tid i början av april för "tjejgrupp" tror jag...har alla tider hemma, inte här på jobbet....
Ska kolla sen...
Har det börjat synas på era magar ännu att ni är gravida??
jag går på mamamia inne i stan. Väntar mitt andra barn så jag har blivit ganska så stor snabbt denna gång Ska på UL i början av Mars ska bli härligt att få se den lill*. Var o lyssnade på hjärtat här förra veckan, lila underbart varje gång o höra "tuffandet".
Lusen: Är de bra på MammaMia?? Funderade på att gå där, men jag är så irriterad på trängselskatterna så jag valde sumpan istället...
Jag ska inte få höra hjärtljuden innan mitt ul, varför inte det?? Det verkar som om flera får göra det typ i v 15-17....men jag har bara min tid för ul i mars och sen ett möte med bm i april...
Hur gammal är ditt första barn?? Vad skönt att du har ett barn innan, då kan vi peppa dig med frågor, för jag känner mig alldeles förvirrad med allting
Jag bor i Solna, ska flytta till Sumpan i April. BF 28 Augusti! Har varit på mvc i Solna men det var ju inte speciellt trevligt där....jag hade glömt patientbrickan och fick nästan skäll av personalen....
Vet ni hur de är på MVC Sundbyberg?....de sa att jag kan gå där istället om jag ville.
Jag får inte heller veta någonting förrän 4 April när vi ska på UL...känns ganska långt till dess...
annamuu: Så du är oxå en ursprungs solnabo som hamnar i Sumpan?? Vart i Sumpan kommer du att flytta??
Jag går ju på MVC i sumpan, men har ju bara vart på inskrivningen, så jag vet egentligen inte så mycket om dom....men bm var trevlig i alla fall...tycker bara att det är jobbigt att allting är på olika ställen, typ ul är på Karolinska, blodprov tar du på vårdcentralen, tjejgruppen skulle va i huset bredvid, rygginformationen i Hallonbergen mm, så det känns lite jobbigt tycker jag....
Men jag tycker du ska testa dom i alla fall.
Ja hittils har jag varit väldigt nöjd på mamamia Dom har allt på samma ställe, UL, VUL om man vill göra det. Läkaren, kurser mm. Det var det jag tyckte var skönt
Förra gången fickjag oxå i sundbyberg... tyckte inte om min BM hon hette Gunilla tror jag. Hon var inte alls engagerad i mig o min graviditet kändes det som, man vill känna sig speciell o att hon ska ta ens löjliga men för en själv viktaiga frågor på allvar o de gjorde hon inte. Typ viftade bort det "äsch det sä såå normalt.." Hoppas du har fått en bättre BM där. Det var samma sak för mig iväg på UL på KS o sen efter det fick man lyssna på hjärtat någon gång i v. 23-24. Trist
Precis! Man fick flänga över allt, blodprov där o föräldrar grupp mm. Jobbigt! Men men nu hoppas jag på att denna är så bra som hon verkar. Jaaa jag kom ju på trängselavgifterna i efterhand...så ahha får väl skylla mig själv
Min BM frågade om jag vill komma innan jag ska på UL, o det säger man ju inte nej till!!!
Visst fråga på ni...de lilla jag kommer ihåg
Lusen: Hmmm, Jag tror att det är Gunilla min bm heter.... Lite kraftigare....hoppas att det inte blir så illa....är det skit så byter jag bara...
Låter ju klart mycket bättre på din....
hahaah oj sorry! Men kräv lite mera då än vad jag gjorde, man satt ju bara o mesade i stolen. För att man inte visste bättre antagligen. Hon vägde mig inte mer än på inskrivningen o det är ganska viktigt at veta för att hålla koll, samt inte kollade äggvitan. Elak jag känner mig, men bara så att du vet vad du ska kräva om hon inte är tillräcklig noggrann
Men som sagt känner du att hon inte känns bra så är det ju bara att byta!
Annars hur mår du?