Maddi skrev 2014-04-03 15:18:08 följande:
Tack för ditt svar. Det blev kavat ändå. Jag gick till din sko för att veta vad dom tipsade om, blev skickad vidare till en affär som hade den modellen då din sko tydligen slutat med dom. Hon på din sko menade att min son har runda fötter och breda.
Gick vidare till nästa då jag frågade vad hon tipsade om, och med denna anledning att han har runda breda fötter så va tydligen kavat bäst för honom. Jag sa till henne att vissa säger att foten ska ha stöd, vissa säger att dom ska ha en mjuk sko och träna balansen. Hon menade att de beror på vilken typ av fot man har så blir man rekommenderad antingen de ena eller den andra. Och det lyssnade jag på eftersom dom borde kunna sitt jobb.
Tror du missuppfattade lite. Olika form på fötterna innebär att man behöver olika modeller inte att foten har olika funktion eller behöver mer eller mindre stöd då man lär sig gå. Jag har ett barn med väldigt tunn fot exempelvis. Han kan inte ha samma skor som sin lillebror som har hög och bred fot. Kavat är en skomodell/märke av många som passar en bredare fot.
För mig är det huvudsakligen en fråga om ekonomi. Jag har köpt kavat nu till mina äldsta eftersom de är rejäla i skinn. De ska hålla för att spela fotboll i, släpa fötterna efter sig på cykel och all annan spring och lek. Tunna tygskor.....ja, de varar i en vecka

. Till en nybörjargångare så köper jag en billigare och mjukare och tunnare sko. Klart att skoaffärerna vill sälja kavat och andra dyra märken

.