Flickan och kråkan skrev 2014-04-04 09:26:36 följande:
Tror du missuppfattade lite. Olika form på fötterna innebär att man behöver olika modeller inte att foten har olika funktion eller behöver mer eller mindre stöd då man lär sig gå. Jag har ett barn med väldigt tunn fot exempelvis. Han kan inte ha samma skor som sin lillebror som har hög och bred fot. Kavat är en skomodell/märke av många som passar en bredare fot.
För mig är det huvudsakligen en fråga om ekonomi. Jag har köpt kavat nu till mina äldsta eftersom de är rejäla i skinn. De ska hålla för att spela fotboll i, släpa fötterna efter sig på cykel och all annan spring och lek. Tunna tygskor.....ja, de varar i en vecka

. Till en nybörjargångare så köper jag en billigare och mjukare och tunnare sko. Klart att skoaffärerna vill sälja kavat och andra dyra märken

.
För mig handlar det inte om ekonomi, för mig handlar det om både kvalité och att sonen ska ha en sko som passar honom. Naturligtvis vill dom sälja de dyraste, men jag tror dom knappast säljer det dyraste och sen är det en sko som inte passar honom.
Och jag tror inte din fot har en annan funktion än min, jag är inte född bakom flötet. Det var just att skon passade honom som betyder något.