Inlägg från: Jacqueline |Visa alla inlägg
  • Jacqueline

Hund attackerar bebis

Avlivning och sen hundförbud för ägaren!!

• Jacqueline
    WhiteOleander skrev 2014-03-29 20:57:08 följande:

Avliva hunden? Varför? Förespråkar du även att barn mördas när dom skadar någon eller är det bara hundars liv du håller så lågt?

Förhoppningsvis får ägaren stora böter eller fängelsetid och djurförbud. Hunden bör inte straffas alls den är också ett offer.
    En frisk hund attackerar inte ett spädbarn i vagn helt enkelt!

En frisk hund attackerar inte något alls för den delen....
  • Jacqueline
    WhiteOleander skrev 2014-03-29 21:10:50 följande:

Friska hundar kan absolut attackera. Men oavsett om hunden var frisk eller inte bör den inte mördas. Den kan med största sannolikhet rehabiliteras till en underbar hund när den kommer till rätt ägare. Hunden ska inte straffas för att den haft oturen att få en usel ägare.

Och du skulle knappast förespråka att vi mördade psykiskt sjuka barn som skadat ett annat barn?
    Okej du verkar ju helt lost som jämför en hund med barn!!

Såhär är det ,jag har en amerikans bulldog grabb på snart 4år och två barn på snart 6 och 8 (och en på väg)....hunden är uppvuxen med barn med andra ord och det råder ömsesidig respekt och ordning i hemmet.

Vi har även en liten fransk bulldog ,även hon uppvuxen med barn.

Skulle någon utav mina hundar helt oprovocerat attackera och bita/medvetet hugga/skada något utav barnen ELLER oss vuxna så är det avlivning som gäller ja!!

Våra hundar är friska ,ej skadade/sjuka (vet kontroll regelbundet och full koll till vardags),barnen är väldigt vana med tanke på att dom är uppvuxna med djur och dom har fått lära sig hur man gör och inte gör and so on....
  • Jacqueline
    WhiteOleander skrev 2014-03-29 21:20:52 följande:

Helt sjukt att du kan stoltsera med att du ser avlivning som förstaval om dina hundar gjorde fel. Människor som du bör inte få äga djur.
    Om mina hundar helt jävla oprovocerat skulle attackera och bita mitt barn ja!!

Precis som jag hade slagit sönder dig om du helt oprovocerat gått fram och lappat till min unge!!

Hade vi blivit påhoppade på stan av galen människa/hund/Alien så hade jag också slagits för att skydda mina barn.
  • Jacqueline
    Emmalinnéa skrev 2014-03-29 21:32:05 följande:
    men tänk om hunden alltid varit lydig och ägaren är hur duktigt som helst och sen helt plötsligt en dag så slår det slint, ska verkligen ägaren straffas då och inte hunden?
    Undrar det med ,mina hundar är nämligen väldigt vältränade/lydiga och har som sagt växt upp med barnen och jag kan därför utan att skämmas säga att OM dom mot förmodan helt oprovocerat skulle attackera mina barn så är det det sista dom gör.
  • Jacqueline

Darkhorse ,det stod amstaff i Aftonbladet iaf om det spelar ngn roll?Tycker dock att ras kvittar och media har ju sitt eget sätt att få folk att bli rädda/hysa agg osv ,i detta fall genom att kalla hunden ifråga för kamphund.

Svar på tråden Hund attackerar bebis