Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Hund attackerar bebis

Jag hade avlivat fanskapet med mina bara händer på plats. Utan att tveka.

Jacqueline skrev 2014-03-29 21:39:05 följande:
    Undrar det med ,mina hundar är nämligen väldigt vältränade/lydiga och har som sagt växt upp med barnen och jag kan därför utan att skämmas säga att OM dom mot förmodan helt oprovocerat skulle attackera mina barn så är det det sista dom gör.
    Och i mina ögon är du en mycket ansvarsfull hundägare med den synen.

De hundägare som ser på sina hundar som människor och gör dom mänskliga och tycker synd om hunden borde inte ha hund.

Man kan dressera lejon och tigrar också och ha dom som husdjur men man vet inte när djurets instinkt slår till. Se bara vad som hände Roy Horn i Sigmund och Roy. Deras tiger gick till attack mitt under en förställning fast de haft tigern i flertal år och den var tam. Men djur är just djur och de har instinkter som vi aldrig kan träna bort hur mycket vi än tror det.
    Litet My skrev 2014-03-30 00:21:31 följande:

Darkhorse: Föräldern höll förmodligen i handtaget på vagnen som de flesta brukar göra. Vad har det för betydelse?

Tydligen måste man lägga sig över sin avkomma när det kommer hundar. Annars är man en oansvarig förälder för fy vad barn kan provocera hundar!
    MuppinCowboy skrev 2014-03-30 10:51:41 följande:

Om ens hund efter provokation biter någon så skulle jag inte avlivat men om hunden hoppar upp i en barnvagn och biter tag i en bebis och sliter ut bebisen från en barnvagn så säger det sig själv att man självklart hade avlivat hunden.

Det finns olämpliga hundar och det finns olämpliga ägare, ibland var för sig och ibland tillsammans.

Dumhet diskriminerar inte
    Ja och ibland borde man avliva ägaren!

Vet en tjej vars hund bet folk jämt helt utan provokation men hon vägrade avliva hunden. Uppgav falskt namn till de som blivit bitna för att polisen inte skulle få tag på henne. Hon är psykisk sjuk och såg inte problemet med hunden då hon ÄLSKAR hunden. Polisen fick tillslut sätta span på henne och ja de avlivade hunden. Och vad gjorde människan då. Jo skaffade en ny hund som fick samma beteende. Den hunden avlivades inom några månader. Den blev inte äldre än ett halvår. Hon fick hundförbud men vips så hade hennes mamma skaffat en hund till henne fast mamman stod som ägaren. Gissa, den hunden bet folk också. Denna människan var helt oförmögen att ta hand om hundar och blånekade att hundarna bet folk för hon ÄLSKAR ju hundar.

Att hundar oprovocerat i våra ögon går till attack beror på att vi inte kan läsa av hunden och då ska man inte ha hund. Hunden kan ha en dålig hundförare alt hunden kan vara sjuk.
    Guapa skrev 2014-03-30 11:19:19 följande:
    Det här är fruktansvärt. Och ett lysande exempel på att alla verkligen inte borde få ha hund. Hon skulle ha haft hundförbud och aldrig fått köpa den nya hunden. Det är synd att det inte finns bra regelverk för det här. Nu kan förvisso folk skaffa hund även på andra sätt än genom kennel men någon slags grundläggande kontroll borde ändå finnas. Precis som med bilar- alla hundar borde vara registrerade och besiktigade (vilket de ska vara idag?). Ägare borde ha "körkort" på sina hundar. Vid misskötsel av djuret borde körkortet dras in och personen kan inte längre köpa ny hund. Oregistrerade hundar skulle omhändertas omedelbart.
    Alla hundar SKA registreras hos Jordbruksverket.
Svar på tråden Hund attackerar bebis