Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • Anonym (Frida)
    Grappa skrev 2014-03-29 20:26:16 följande:
    Menar du hur man straffar ägaren? Just i det här fallet vet man väl inget om vad som hänt, men generellt så ska det vara strängt straff på att inte ha pli på hunden tycker jag.
    Ja hunden är väl ganska svår att straffa såhär på efterhand Cool
  • Anonym (Frida)

SNÄLLA, kan inte ni ta er kamphundsdiskussion någon annanstas? Jag skrev medvetet HUND just för att slippa "kamphundsdiskussionerna" om alla stackars kamphundar. Fattar öht inte varför så många känner ett behov av att försvara vissa raser hit och dit? Tror ni olyckan blivit mindre om det var en annan ras? Tror ni det gör mindre/mer ont bara för att hunden var av en viss ras/sort?

Ni som så gärna vill prata om kamphundars vara/icke vara kan väl starta en egen tråd om det istället? Här pratar vi HUND som bitit en bebis vilket för mig är lika hemskt oavsett ras. Dessutom har ingen gnällt över rasen på denna hund så jag fattar inte vad vissa vill försvara?

Svar på tråden Hund attackerar bebis