Inlägg från: MuppinCowboy |Visa alla inlägg
  • MuppinCowboy

Hund attackerar bebis

Om ens hund efter provokation biter någon så skulle jag inte avlivat men om hunden hoppar upp i en barnvagn och biter tag i en bebis och sliter ut bebisen från en barnvagn så säger det sig själv att man självklart hade avlivat hunden.

Det finns olämpliga hundar och det finns olämpliga ägare, ibland var för sig och ibland tillsammans.

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-30 11:06:54 följande:
    Ja och ibland borde man avliva ägaren!
    Vet en tjej vars hund bet folk jämt helt utan provokation men hon vägrade avliva hunden. Uppgav falskt namn till de som blivit bitna för att polisen inte skulle få tag på henne. Hon är psykisk sjuk och såg inte problemet med hunden då hon ÄLSKAR hunden. Polisen fick tillslut sätta span på henne och ja de avlivade hunden. Och vad gjorde människan då. Jo skaffade en ny hund som fick samma beteende. Den hunden avlivades inom några månader. Den blev inte äldre än ett halvår. Hon fick hundförbud men vips så hade hennes mamma skaffat en hund till henne fast mamman stod som ägaren. Gissa, den hunden bet folk också. Denna människan var helt oförmögen att ta hand om hundar och blånekade att hundarna bet folk för hon ÄLSKAR ju hundar.

Att hundar oprovocerat i våra ögon går till attack beror på att vi inte kan läsa av hunden och då ska man inte ha hund. Hunden kan ha en dålig hundförare alt hunden kan vara sjuk.
    Ja det händer ju ofta att dessa olämpliga människor skaffar nya hundar, man blir förbannad och det borde finnas hårdare straff, hundförbud enbart är ju löjligt, det ska kosta också, mycket om dom bryter mot förbudet.
    Om hennes mamma skaffar hund och låter tjejen ta hand om hunden så tycker jag mamman skulle påläggas böter också i sådant fall.
  • MuppinCowboy
    Guapa skrev 2014-03-30 12:46:33 följande:
    Jag förstår egentligen inte problemet med att införa licens på hundar. Det finns idag redan för vissa reptiler. Jag tänker mig att hunduppfödarna får hålla kurser för sina respektive raser, raserna kan lämpligen indelas i olika kategorier beroende på typ av hund, precis som med körkort. En grundutbildning helt enkelt. Licensen krävs sen vid köp av husdjur. Förlorar man sin licens pga misskötsel får man inte köpa ny hund.

De flesta engagerade hundägare går redan idag på olika kurser med sina djur för att lära sig deras språk och träna lydnad bl.a. Varför inte göra det obligatoriskt för de som skaffar hund för första gången eller väljer en "svårare" ras? Det borde bli bättre både för hund och ägare.
Svar på tråden Hund attackerar bebis