• Glosan

Vad är det för magsjuka?

7-åringen kräktes 2-3 ggr inom 2 Tim natten mellan tisdag o onsdag. Onsdag och torsdag feber bara. Normalt toabesök. Fredag ont i magen. Idag lördag vattniga diareer, 5 ggr i morse och nu i sömnen i sängen!

Vad kan det vara för utdraget virus? Är detta normalt? Äter inte och går ju ner i vikt dessutom.
    Är så rädd att syskonen skall få, varav den ena är bebis. Samt rädd för egen del då jag har fobi..

• Svar på tråden Vad är det för magsjuka?
  • Frontline

Typ lika enkelt som att svara på hur långt ett snöre är...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Glosan

Ok jag fattar. Bara aldrig varit med om att han haft så här långvarigt. Tycker han är lite för gammal för rota tex..

• Lena74

Kan säga att vi har haft precis samma i princip. Måndag kräkningar, tisdag diarre o onsdag diarre sen torsdag kräkningar igen plus mera diarre. Lillgrabben som är 14 mnd åt inget på fem dagar.

Han va så otroligt sjuk, hela tisdagen sov han bort. Riktigt otäckt.

• Glosan

Ja tänkte oxå rota. Eller astro? Adeno, blir det så mkt magpåverkan? Står ju ofta om luftvägar o ögon ihop med adeno..

Lena74: klarade sig övriga familjen??

• Natulcien

Man reagerar ju olika av magsjuka. Olika individer kan reagera olika på samma virus.
    När vi var magsjuka senast så kräktes jag bara en gång, och mådde fint dagen efter. Sonen kräktes två gånger och mådde också fint dagen efter. Men sambon kräktes en hel natt och hade sen problem med magknip och diarréer i två veckor efteråt!

• Glosan

Natulcien usch det lät inget skoj för sambon..

Just min äldsta son brukar drabbas ofta och rätt hårt. Förra året hade han 4 omgångar . Funderar på börja ge honom ngn probiotika, känner ngn till om man blir mer motståndskraftig av det? Eller om det kan lindra ngt..

Svar på tråden Vad är det för magsjuka?