Jag är vegan, vänster, feminist och arbetar med människor med ätstörningar - fråga mig vad du vill.
Rubriken talar för sig själv.
Rubriken talar för sig själv.
Vill du ha en korv med bröd?
Nej... kommer inte på något att fråga om.
Inte mer än... är du trött ikväll?
Ja, faktiskt några (i mina ögon) hyfsat seriösa frågor!
Har du själv haft ätstörningar, i så fall på vilket sätt, och tror/vet du att dessa har något att göra med att du är/blivit vegan?
Jag minns inte på rak arm vad min ätstörning kallades, om det var anorektisk bulimiker eller bulimisk anorektiker, men det är när man äter minimalt och kräks upp det. I dag finns säkert fler kategorier.
Hur som helst, jag tänkte på det där med att det ofta var svårare att kräkas upp vissa animaliska produkter, typ kött, så att man när man var "tvungen" att äta valde något som var lättsmält och lätt"kräkt". Potatismos, vitt bröd, vaniljglass, smörgåsrån, lättkokta ägg osv gick ju lätt att "spä ut" med en massa vatten, och så spydde man.
Nu är ju du vegan och då går vissa av de livsmedel jag nämnt bort, men det var bara en tanke. Märkligt, jag har inte tänkt så mycket på mina ätstörningar alls på sistone, men det bara slog mig när jag såg din tråd. Hoppas frågorna är ok.
Jag har en fråga: Var inte du nitton i en annan tråd?
Vad hade du gjort om du fick en miljon i handen som du fick behålla och göra vad du vill med?