Inlägg från: Anonym (Love) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Love)

Trashigt att handla på rusta?

Om man ser att grejerna är från rusta så måste man ju vara stammis. Känns knepigt att stammisarna skulle gå runt och tycka att grejerna är "trashiga".

• Anonym (Love)
    Monchichier skrev 2014-03-31 19:54:49 följande:
    En vas på Svenskt Tenn kommer alltid att spela större roll än IKEAs "Bladet" vas.
    Det kommer alltid finnas "fulkonsumtion" och "finkonsumtion", om det sedan är trashigt eller inte är upp till var och en att tycka.
    På vilket sätt då? Och för vem?

För mig ä en vas en vas, och funktionen och eventuellt designen är det som är relevant, inte inköpsställe och pris. (eller jo, priset spelar ju roll på det sättet att den ska vara värd sitt pris). 
  • Anonym (Love)
    Monchichier skrev 2014-03-31 21:57:35 följande:
    För dig spelar det absolut ingen roll om vad det är för vas som åker i golvet?
    En vas är ju bara en vas.
    Nja. Jag skulle bli ledsen om det var vasen jag ärft av min farmor som rasade i golvet. I övrigt fäster jag mig inte i grejer på grund av märke, utan beroende på hur de fungerar och ser ut. 

Egentligen så spelar det bara roll vilken som går sönder, att det blir dyrare att ersätta ittalavasen, vilket så klart är tråkigt. Men en ikeavas kan ju istället vara oersättlig eftersom det ibland är omöjligt att ersätta eftersom dom byter sortiment oftare. 
  • Anonym (Love)
    Monchichier skrev 2014-03-31 22:17:47 följande:
    Nu pratar vi inte Ittala vi pratar Baccarat
    Va? 
    När gjorde vi det? Du frågade mig om det inte spelade någon roll vilken vas som gick sönder hemma hos mig, och jag svarade. 

Men jag antar att jag skulle bli riktigt ledsen om jag hade varit så jävla korkad att jag köpte en glas/posrlinsgrej för 50.000 och sen var tvungen att göra om det.
    Men det är inte realistiskt, och jag har svårt att tro att dom som sitter och tycker att rusta är trashigt, har 50.000 kr vaser hemma. 
Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?