Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Trashigt att handla på rusta?

Anonym (trashigt?) skrev 2014-03-30 22:37:43 följande:
    Har en simpel fråga, tycker du att det är trashigt att inreda sitt hem med prylar från rusta, jysk och liknande butiker? Tycker du inte det är alls trashigt, jättetrashigt eller endast trashigt om ALL inredning kommer från dessa kedjor? Motivera gärna :)
    Alltså, vissa saker i dessa butiker är ren dynga. Vissa saker är rätt bra och snygga. Att handla bra grejer till bra pris är inte "trashigt".
    Jag skulle snarare döma ut de som trashiga som tycker att inget av det som säljs i butiker som Rusta, Willy's, Galne Gunnar, ÖoB, Jysk o.dyl. kan duga för att det kommer just därifrån.
  • Tom Araya

Eftersom jag har hållit på mycket med bilar och annat tekniskt/mekaniskt, både i yrke och på fritid, så får trådämnet mig att tänka på verktyg, maskiner, reservdelar o.dyl. som kan köpas på ett flertal ställen med varierande pris och kvalitet.
    Ett exempel många känner till är Biltema (som i mina kretsar även brukar kallas "Snåltema" och "Bil-Buttericks").

Den tanke som då slår mig är att om grejen fungerar som avsett i förhållande till behovet är det ett bra inköp även om det är till lågt pris, exempelvis verktyg. Alla behöver inte verktyg av Snap on's kvalitet.

Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?