Inlägg från: Excentriskan |Visa alla inlägg
  • Excentriskan

Trashigt att handla på rusta?

Nej det tycker jag inte. Mycket av vad de har ser precis ut som betydligt dyrare möbler som ex MIO säljer. Men jag kan hålla med om att i kvalite får man oftast vad man betalar för.

Är det något som kommer att nyttjas ofta (ex matbord med stolar) skulle jag hellre lägga en extra slant där, än på ett sidobord eller högskåp.

När det kommer till tillfälliga modeprylar (om jag öht gillar stilen vilket inte är ofta) så skulle jag inte lägga några större pengar på det.

Helst köper jag antika möbler som är tillverkade före 60-talet, då var det kvalitet.

Sämst kvalite har dock dollarstore, öob o dyl ställen.

Och till sist så är ett homogent inrett hem väldigt trist oavsett från vilken butik eller stil man skulle köpa allt från. Det är ju blandningen som gör det annorlunda, spännande och fräsht.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Excentriskan
    sextiotalist skrev 2014-04-03 15:30:52 följande:

6 mille ute på landsbygden är exklusivt, även om de inte är som i Saltsjöbaden. Hela världen kretsar inte kring Stockholm.

Men det vet du väl.. bor man inte runt storstan och vill betala 10 milj+ så är ens hus slum oavsett hur huset ser ut..

http://www.svenskfast.se/fritidshus/norrbotten/pitea/pitea/bergsviken/vitsand/arvidsjaurvagen-440/53419#bildlista
    det här kostar bara 6,5.. så jag antar det är ett renoveringsobjekt Solig
  • Excentriskan
    sextiotalist skrev 2014-04-03 17:16:50 följande:
    Absolut ett renoveringsobjekt eller inte...
    Visst är det så att läget många gånger avgör priset, men samtidigt så vad är läget, visst en unikt läge kan absolut vara värt att betala det där extra för. Men ett ordinärt läge i Täby, Saltsjöbaden eller Danderyd, nja.

Nej precis. Jag skulle aldrig betala mer bara för ett visst område anses "fint". Snarare då om läget och utsikten är fantastisk. (om jag hade sådana pengar dvs). Här ligger normalvillan på 900 000-1 000 000 kr och det som ligger miljonen över det eller mer är ofta något mer utöver det vanliga. Sen tycker jag också att en utsikt över en större sjö är lika vacker som en över ett hav (trots att den sistnämnda ofta kostar miljonen mer (minst).
Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?