• Anonym (överreagerar?)

Bada bastu naken med motsatt kön?

Hejsan!

Jag lade det här under relationsproblem eftersom jag inte vet var det annars passar in.

Vad skulle ni anse om er sambo/partner bastade naken med ngn av det motsatta könet?

Min sambo var iväg i helgen och umgicks med en grupp vänner och där bestämdes det att de skulle gå i bastun. De gick blandat, dvs både tjejer och killar och alla var nakna.

Jag skulle inte kalla mig pryd, men jag tycker inte detta känns helt okej. Jag personlingen anser att man kan dela upp sig, antingen går bara tjejer eller bara killar och om man nu mot förmodan går blandade grupper så kan man ju iaf skyla sig med en handduk eller liknande.

Personerna han gick med var inte direkt vänner till honom dessutom, ytan mera i form av ytliga bekanta.

Är det konstigt av mig att vara så upprörd?

Problemet blir större också i och med det faktum att jag har väldigt små bröst, och att jag vet att min sambo föredrar större (detta har han berättat för mig). Man kan med stor sannolikhet utgå från att tjejerna som han såg nakna hade större bröst än vad jag har, och tanken på att han tyckte deras bröst var finare än mina är fruktansvärd.

Men även om jag hade haft bröst som han hade gillat hade jag nog ändå känt att man kan ändå hålla ngt privat, tycker nakenhet för det motsatta könet besparas främst för sin partner.

Alla har vi väl olika gränser för vad vi tycker är okej, och min sambo överträdde den gränsen.

• Svar på tråden Bada bastu naken med motsatt kön?
  • Anonym (terapeut?)

Du borde jobba på ditt självförtroende istället.

• snorkan

jag förstår om det känns lite jobbigt, men å andra sidan vad skulle han ha gjort? krävt att kvinnorna hade ett badlakan kringlindat om sig.....vore lite pinsamt att kräva det åxå.

• Anonym (P)

För mig är bastubad noll sexuellt. Man sitter där och svettas och kvider och pillar på döda hudavlagringar, haha.

Hur är ditt självförtroende i övrigt? Blir du lätt svartsjuk?

• Dixie

varför tycker du det är så jobbigt OM din kille hade tyckt att några tjejer hade snygga bröst?! Han har ju valt dig "trots" att du har mindre bröst, alltså är detta inte så viktigt för honom!

• Anonym (Vet mest)

Det som hännt i Levis hollo-sauna stannar tydligen inte där. Muhahahahahahhaha Det är vel mest synd om henne eftersom hon vat ensamt fru timmer i värmen. Han har nog inte sagt hela sanningen för dig. Tyvärr.

• sextiotalist

Jag tillhör de som inte gillar att vara naken bland främmande personer, det gör inte min sambo heller. Men hade det varit så att han inte hade några problem med detta, så hade det inte gjort mig någonting alls, även om jag inte hade trivst med det själv.

• Anonym (överreagerar?)

Jag anser att jag har bra självförtroende i övrigt.

Däremot när det kommer till brösten, det är ett känsligt kaptiel. Har alltid haft enorma komplex över dom. Inte konstigt tycker jag, eftersom jag knappt haft några bröst, mera varit som ett par bröstvårtor typ. Och formen har jag inte heller gillat. På senare år har dom fyllts ut mera, men är fortfarande väldigt små. Kan inte påstå att jag är överförtjust i dom ännu heller, MEN däremot har jag lärt mig att leva med dom och lärt mig att acceptera att det är såhär mina bröst ser ut, med alla sina skavanker och så. Och att det är helt okej, för det är mina bröst och även kommit till insikten att bröst är inte hela världen.

Problemet har på nåt sätt försvunnit ur min energivärld och jag har insett att det finns viktigare saker att tänka på.

Vad som gör mest ont är vetskapen om att min sambo inte gillar dom precis. Han har berättat för mig att han gillar stora bröst och det är väldigt svårt att höra och ta för mig som har så små bröst då. Även om jag själv inte gillar dom allt för mycket önskar man ändå att sin egen pojkvän skulle kunna tycka om dom. Så hemska är dom väl ändå inte.

Så bastubadandet är väl egentligen bara ett symptom på ett större problem. Jag kan som sagt med stor sannolikhet utgå från att tjejerna där hade mera "normala" bröst och antagligen större, och det betyder ju också att han fann dom brösten mer attraktiva jämfört med mina. Att veta det, att han tycker deras bröst är så mycket bättre gör väldigt ont.

• Anonym (inte konstigt)

Jag tror att många många delar din åsikt i detta. Fast förmodligen så kommer de inte att synas till här så mycket. Frigjordheten IRL är nog betydligt blygsammare för många än för en del som gör sin röst hörd här. Så du är inte konstig på något sätt. Långt ifrån alla tycker att det känns naturligt att klä av sig nakna inför mer eller mindre främmande människor. Antingen man befinner sig i en bastu eller någon annanstans. Sen finns fluktare överallt. även i en svettig bastun.

• Cornellia

Jag skulle inte reagera öht, tycker att det är helt normalt att basta och att göra det utan kläder.

Om en vuxen började tjafsa om att dela upp bastutiden för kvinnor och män, så skulle jag dock tycka att den personen var väldigt märklig.

• snorkan
    Anonym (Vet mest) skrev 2014-03-31 11:34:20 följande:
    Det som hännt i Levis hollo-sauna stannar tydligen inte där. Muhahahahahahhaha Det är vel mest synd om henne eftersom hon vat ensamt fru timmer i värmen. Han har nog inte sagt hela sanningen för dig. Tyvärr.
    men prata ur skägget människa....man fattar ju inte vad du skriver....
Svar på tråden Bada bastu naken med motsatt kön?