halal-kött
jag måste bara säga en liten åsikt här hehe.
nu för tiden äter jag bara halal kyckling från Danmark.
tidigare var jag anti allting som är från utlandet och va sådär extremt "nej det ska va svensk kvalité" och "de svenska djuren har det så bra"
men min man har fått mig att inse lite saker som jag inte fattade innan.
nu skulle jag aldrig kunna tänka mig att äta en svensk kyckling.
det görs så himla mycket reklam om att svensk kyckling är den bästa. pyttsan heller!!!!!
det jag har sett är ju äckligt.
till att börja med så kan man ju bara ta en titt på köttet på kycklingfiléerna på den svenska kycklingen och jämföra med den danska halala. även hel kyckling inte bara filéerna.
den svenska kycklingen är blodig och seg och ådrig och har massa restprodukter kvar BLÄÄÄÄÄ.... sitter även ofta kvar fjädrar och äckligt brosk och ja kycklingen ser ju nästan levande ut.
medan den danska halala kycklingen är ren och fräsch och mör och ser allmänt god ut.
jag tycker det gör rejäl skillnad när man tittar på köttet redan som rått.
sen har man ju även sett hur de svenska lyckliga kycklingarna lever. i bur. 2 300 stycken på liten yta i varandras skit. hmpf. att den bedövas vid dödsögonblicken gör väl skit samma när livet var så pest.
har varit på en liten liten gård ägd av muslimer också. dom slaktar halal och tar hand om djuren på halalt vis. och jag måste säga att det är INTE djurplågeri.
jag förstår bara inte de som säger att halal är djurplågeri de vet inte vad de snackar om helt enkelt. om det finns ett vis att föda upp och döda kycklingar på snällt vis då är det på halalt vis under Guds beskydd. punkt.