Inlägg från: Pluttiz |Visa alla inlägg
  • Pluttiz

halal-kött

Att man slänger stackars grisarna i kokande vatten tills de dör.

Yaran har du fakta för det där?!
    Det låter hur vidrigt som helst!
    Det ända som är humant gällande slakt är en kula i huvudet restrerande är plågeri för ett djur dör väl inte ögonblickligen när pulsådern skärs av?

• Pluttiz

vad du fräser yaran jag ställde en enda fråga och tänker inte läsa ALLA dina inlägg.
    Ja nog fan är det mer human med en kula i skallen en att ligga och förblöda, men sktsamma det är bara djur.

• Pluttiz

jag frågade bara eftersom att du skrev att någon tidigare sagt att man slänger ner grisar i kokande vatten.Jag undrade bara om DU hade fakta och visste om det var sant för jag har aldrig hört talats om det.

• Pluttiz

läs mitt inlägg ovan. jag formulerade mej konstigt i första inlägget menade om du visste hade fakta om detta försekom eftersom du hört talats om det, bara undra.

Djuret dör inte direkt vid en sådan slakt där man skär av pulsådern och det är i högsta grad djurplågeri, jag bryr mej väldigt mycket om djur därför skulle jag ALDRIG köpa kött om det djuret blivit dödad på det sättet det är under min värdighet.

• Pluttiz

och nu menar jag skär av halsen, inte bara pulsåder.

• Pluttiz

ja det kan man ju ha skillda åsikter om.
    Jag tycker en kula i huvudet som gör att djuret dör omedelbart är mest humant, hade en muslimsk chef en gång som var muslim. Tydligen hade det slaktas och det tog tur för djuren att dö, de låg där och sprattlade med huvudet dinglandes och det forsade blod.
    Så nej men man kanske har olika syn på vad humant är.

• Pluttiz

yaran

du kan ju inte säga vad som stämmer eller inte.
    Detta är vad som hade hänt och det är säkert olika från olika slaktare oxå.
    Men bara tanken av att ett djur ska behöva känna hur den dör är vidrigt brrrrr
    fattar inte hur man vill jobba som slaktare men tur är väl det att det finns någon som gör det annars får vi inget kött

• Pluttiz

yaran
    ja men nu var det så att det var en halal slakt, och detta kommer dessutom från en riktig muslim. Du kan diskutera i all oändligehet var sig du vill tro eller inte, men så var det.
    Både jag vet samt muslimerna som så gott käkade av köttet efteråt

• Pluttiz

yaran när du ändå är här en fråga.
    Hur många gånger ber ni om dagen? Hur länge varar en bön och hur kommer det sig att vissa kvinnor även täcker för munnen så ändast ögonen syns?
    Något jag alltid undrat faktiskt

• Pluttiz

yaran

Ja du får gärna påstå att det inte är halal slakt hur mycket du vill men det förändras inte vad hon och restrerande muslimer runt henne som studerat,lever efter islam säger.

Svar på tråden halal-kött