Inlägg från: lovea1 |Visa alla inlägg
  • lovea1

halal-kött

Hibasmamma:

"Det kanske du redan har gjort, all dansk kyckling är halal. Säljs i vanliga affärer. Finns en liten sybol som knappt syns på baksidan."

Detta förstår jag inte? menar du att all danskt kött är halal? Och varför då under "kraven för halalslakt" nr 4 står det att endast tränade muslimer får utföra slakten.

Min fråga till dej är då: Jobbar det bara tränade muslimer på slakterierna i danmark? Nej det tror inte jag
    Detta måste då betyda att det inte är halal eller?

• lovea1

Svar till Halal:

Så mycket kött som finns och exporteras från danmark i jämförelse med hur många muslimer som bor där är inte rimligt.
    Dessutom att många procent av muslimerna där inte är "tränade" att utföra slakten. Jag tycker det inte går ihop bara.Och Sibas mamma skrev att ALLT kött från danmark är slaktat enligt halal. Det kan ju inte stämma. Vad är det då de infödda danskarna arbetar med på slakterierna? De är ju varken muslimer el "lärda"

• lovea1

Halal:

Menar förstås dansk kyckling inte kött.
    Men får det fortfarande inte att gå ihop. Då är det alltså bara muslimer i danmark som slaktar kycklingar el?

• lovea1

Jag läste på nätet att vissa slakterier i danmark slaktar "halal" och att det även var disskutioner om att kronfågel i skåne skulle börja med "halal" slakt. De förklarade då att slaktmaskinerna skulle vändas mot mecka och att en mulimsk präst av nått slag alltid skulle vara närvarande.
    Men måste inte själva slakten utföras av en muslim, inte en maskin? Hjälp mej har jag fått allt om bakfoten?

Svar på tråden halal-kött