Problem med gallsmärtor trots operation. Gallvägscancer?
Opererade bort min gallblåsa för 8 år sedan då jag fick bukspottskörtelinflammation orsakad av gallstenar. Har sedan dess haft problem med diarréer och varit allmänt kass i magen. Fick för ett par månader sedan en medicin mot gallsalter(questran) som har hjälpt mot diarréerna men nu har jag ständiga gallsmärtor istället. Så fort jag äter nåt så är det kört. Blev skickad till kirurgakuten för en månad sedan och där trodde de att jag fortfarande har stenar kvar i gallgångarna. Fick Voltaren suppar som jag får ta tre st om dagen och sen ska jag få göra en magnetröntgen. Tyvärr får jag inte göra den förrän i slutet av maj. Voltarenen hjälper men eftersom jag bara får ta tre/dag så hinner de gå ur emellanåt så jag har fortfarande ont varje dag.
Börjar att oroa mig för att det ska vara något som är riktigt galet, typ gallvägscancer eller nåt liknande. Läkaren sa att det inte var questranet som gjorde att jag fick ont men jag har ändå slutat med den.
Vissa dagar är avföringen nästan vit och jag känner mig sjukligt trött. Känns som att jag ständigt har feber men när jag tar tempen så är den bara aningen förhöjd (37,7). Så fort jag försöker att göra nåt så blir jag alldeles kallsvettig. Är så trött på att inte vara den pigga människa som jag brukar vara.
Alla blodprover är bra, förutom lite förhöjda levervärden. Har haft det i ca ett års tid men de har sagt att det beror på att jag är överviktig. Dock hade de blivit lägre sista gången än tidigare så det är ju bra.
Borde man inte ha dåliga värden om det skulle vara något farligt?