Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Problem med gallsmärtor trots operation. Gallvägscancer?

Anonym (orolig) skrev 2014-04-01 12:51:03 följande:
    Nej det har ingen sagt. Konstigt att inte läkaren sa det sist. Han var väldigt mån om att det skulle utredas ordentligt. Förut har jag kunnat känt någon gång ibland men nu är det ständiga smärtor. Bäst mår jag när jag inte äter.....
    Men om du är överviktig så måste du ju äta för mycket trots att du har/får så ont som du verkar få? Kan du inte åtminstone ta tag i den biten innan du får annan hjälp?

Det är riktigt som "M" skriver, att du kan ha stenar in gallgångarna som ger dig liknande besvär och problem som du hade innan operationen. 

Den cancer du är rädd för ger för övrigt viktminskning och guldfärgad hud och ögonvitor. 
  • Anonym (f)
    Anonym (orolig) skrev 2014-04-01 13:04:32 följande:
    Överviktig har jag varit i 20 år och dessa ständiga "gallsmärtor" började för 1 månad sedan. Tanken är att jag ska göra en GBP men jag får inte det så länge som jag har problem med diarréer och smärtor.
    Ja, man kan ju lida av fetma länge utan att ha några egentliga problem, men det betyder ju inte att de inte kan uppkomma ändå och när problemen väl uppstått så finns de ju...

Men att överäta under ständig smärta låter förfärligt. Kan du inte försöka komma tillrätta med kosten så att du kan få göra din operation då? Du måste väl ändå "flyta" ett bra tag innan du opereras?
Svar på tråden Problem med gallsmärtor trots operation. Gallvägscancer?