• tomsfru

IVF Maj 2014!

hej hej!
    vi ska göra ett syskonförsök i ostimulerad cykel i maj har ägglossning nu o ska vänta till nästa ägglossning innan det är dags för isättning. det är Falun vi ska till. vi har två frysta embryon o håller alla tummar för att det ska funka på första försöket. Dottern, som är 14 mån nu, kom till på fjärde, fick mf gången innan i v 6.

hoppas de e ok att jag hoppar in här?

• tomsfru

Här har det testats med äl-stickor för att jag haft långa mensscyklar efter mensen kom igång 7mån efter dottern föddes. Varit lite orolig att jag inte haft äl osv... mam blir ju nojig ibland men nu verkar det spm att det var stegring idag på dag 16 iaf så en liten sak mindreatt oroa sig för

• tomsfru

här har mensen kommit iaf så får nog lh-stegring runt dag 14-16 ung o jisses va sakta allt går helt plötsligt o tanken har dykit upp (även om det är lite väl optimistiskt) att detta kan vara min sista mens på ett bra tag Skrattande

• tomsfru

vi håller på o fixar med blanketter för bruttolöneavdrag från min mans jobb just nu vilket innebär att det kostar 5500 istället för 11000 (FET), så rätt stor skillnad. känns dock rejält trist o fundera på sånt när man bara vill fokusera på själva FET:et. tiden närmar sig också med storsteg tänker på att jag kan vara gravid om tre veckor, hoppas hoppas!! känns ju så simpelt o bara åka dit o klippa o klistra liksom... lite för enkelt . Hoppas också att de gör assisted hatching (äggskalsförtunning) för det var då det tog sig med dottern (två misslyckade och ett mf  vecka 6 innan)

• tomsfru

Har ett barn genom ivf tidigare som kom till med ostimulerad FET o jag kände bara att det fäste efter två dar (tror jag) o sen lite ömma bröst.

• tomsfru

tror de kändes som att de stack till lite nedåt ena ljumsken om de var de ja kände vill säga... vissa säger ju att de e vanligt att man inte känner nånting. trodde de va de eftersom jag kände samma sak två dagar efter isättningen när jag blev gravid två månader innan det men som slutade i mf vecka 6. tror jag var lite öm nedåt höger äggstock också men det var nog någon vecka senare

• tomsfru

Nån som vet vad som räknas som ruvardag 1 när man har fått en femdagars blastocyst? Minns inte hur man räknade...

mindre än två veckor kvar här till FET.... beror bara på när äl är på g. Gah! Blir ju så sugen på o va ruvare ja med fast ja vet vilken vånda det är!

• tomsfru

verkligen!!! drömde i vaket tillstånd ibland för att jag var så trött av att aldrig få sova... o bara massa konstigt om att jag började blöda (fast det var två dagar efter FET /ET) till at de räknat fel o att jag skulle föda dagen efter... bara massa tok.... det gav sig dock när jag slutade med progesteronet (tror de var därför iaf)

• tomsfru
    MarieJ skrev 2014-05-11 22:16:05 följande:
    Hej igen alla kämpar! :)

Vi fick tillbaka en superfin blastocyst och två (eventuellt tre) till frysen. Jag upplever att jag redan idag (1,5 dygn senare) känner mer i magen, säkerligen bara inbillning men man vet ju aldrig. Tycker att det känns som en "dov" molvärk som ibland blir lite mer intensiv med små stickningar..

Känner mig väldigt lugn och harmonisk av någon konstig anledning, jag trodde verkligen till 100% att jag skulle bli jättenojig efter ET men det kanske kommer ju fler dagar som går. Hur som haver, testdag den 23e men jag kommer säkerligen att testa innan om jag känner mig själv rätt.
    låter ju toppen! längtar tills man är därSolig
Svar på tråden IVF Maj 2014!