• Småtussar

IVF Maj 2014!

Jag ska göra äggplock den här veckan och har lite frågor som nån kanske kan svara på?

1) Hur stora ska äggblåsorna vara innan de spricker?

2) Kan man ha äggblåsor som inte ger några ägg? Jag hade 3 stora, 12 mellan och ca 20 mindre när jag gjorde VUL i torsdags.

3) Vi ska till Falun och göra äggplock. Ska vara där på morgonen. Hur lång tid tar det? Har man resten av dagen "ledig" sen, eller ska man vara kvar på sjukhuset?

4) Nån som gjort totalfrys och kan dela med sig av sina erfarenheter från det, och framför allt tiden efter?

• Småtussar

Tack för svar på mina frågor!

VUL idag visade ca 6-7 folliklar på 19-20 mm och ett fotbollslag av mindre folliklar, så ikväll blir det äggmognadssprutan! Äggplock på fredag. Jag är så förväntansfull! men försöker att hålla hopp och förväntningar stångna så inte besvikelsen ska bli för stor när man än en gång ska känna sig oduglig som kvinna som inte kan få barn. Gråter

• Småtussar
    Hoppet79 skrev 2014-05-15 08:16:54 följande:
    ÄNTLIGEN!! 22 ägg varav 6 mogna, 4 fint befruktade.. Oj oj snälla överlev!!! ET i morgon kl.14 om nått överlevt!! Det blir ett väldigt lååååååångt dygn!!

HÄRLIGT! Nu hoppas vi att något av dessa finingar är ditt blivande barn! 

Hur små är "små äggblåsor"? Jag har dålig koll på det där med mogna och omogna ägg... Jag som bara hade 6 blåsor i schysst storlek på VUL igår. Har äp imorgon - tänk om av dessa ynka sex så är bara ett moget och det befruktas inte? Åh herregud vad svårt det är att tänka positivt på den här resan
  • Småtussar

Och så undrar jag också om det har någon betydelse när mannen har utlösning innan spermieprovet? Min man hade lite få spermier men hade utlösning kvällen innan. Det var kanske inte så bra...? Men det var det ingen som sagt nåt om innan!

• Småtussar
    Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL

Äggplock
    14 maj - Hoppet79
    14 maj - Calqyl
    19 maj - Varärstorken
    19 maj - Jestis

ET/FET
    14 maj - MoM11
    15 maj - MyLudwig14  
    19 maj - Småtussar
    20 maj - hoppetlever
    22 maj - tomsfru

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14
    Småtussar

Test
    23 maj - Fwoida
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer
    2 juni - GrukanGrace
    3 juni - Småtussar

Gravid & BF
    MarieJ
  • Småtussar

Även om vi alla har svårigheter att få barn så kan problemen se väldigt olika ut. Blir därför nyfiken på vilka som har PCO(s), endometrios, manlig infertilitet eller oförklarligt barnlösa? För egen del så har jag PCOs och svårt att blir gravid, men vad jag vet (???) inte svårt att behålla en graviditet. Har bara varit gravid en gång och då kom världens bästa flicka till världen.

• Småtussar
    MarieJ skrev 2014-05-20 12:08:43 följande:
    Manlig faktor för vår del, få simmare men de som finns är fina :)

Säger som min mäklare sa när jag skulle sälja lägenheten: Det räcker med EN budgivare som ger det du vill ha. Mer krävs inte.
  • Småtussar
    Jestis skrev 2014-05-21 08:14:48 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga som jag förhoppningsvis kan svara på! Jag gjorde äggutplock i måndags och i går fick jag en rosa flygning och samma idag men det är jätte lite på pappret efter toa besök!!:-S

Det beror antagligen på att de varit där och stuckit dig. Jag blödde en del precis efter äggplock och hon sa att det kunde hålla i sig nån dag. Så känn dig lugn du.
  • Småtussar

Jag ruvar på ett tvådagars insatt 19 maj. Testdag 3/6. Vårt första och ev enda IVF då landstinget bara står för ett försök. Har varsitt barn sen innan som båda är 7 år, så vi kommer inte gå genom eld för att få till ett gemensamt. Även om det just nu är högstadrömmen...

Svar på tråden IVF Maj 2014!