Räkor till sushi
Någon som vet var man kan köpa räkor som man använder när man gör sushi? Typ platta, som man lägger på riset: www.pleasecopyme.se/wp-content/uploads/2011/11/sushi_jatteraka_420.jpg
Någon som vet var man kan köpa räkor som man använder när man gör sushi? Typ platta, som man lägger på riset: www.pleasecopyme.se/wp-content/uploads/2011/11/sushi_jatteraka_420.jpg
Jag rekommenderar att du lägger något annat på sushin, då jätteräkor odlas på ett sätt som förstör mangroveskogar och förgiftar vattendrag. www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/vi-gjorde-jatterakan-till-en-skamraka
Lax, avokado, sej, nordatlantiska räkor, gurka, omelett, etc är alla mycket bättre val för både miljön och människorna som lever i den.
Typiskt fl.
"Var hittar jag räkor?"
"Jag rekommenderar avocado."
Om inte TS vet om varför många livsmedelsbutiker har valt att sluta sälja dessa räkor, så är det väl lika bra att berätta? Något är bara ett fritt val om man har tillräcklig information för att göra ett bra val. :)
Visserligen, och ska man köpa jätteräkor så är det ju bäst man tar det minst dåliga. Däremot har även dessa räkor fått kritik, och COOP har t ex slutat sälja även jätteräkor märkta som ekologiska:
www.radron.se/artiklar/hard-debatt-som-jatterakan/
www.testfakta.se/livsmedel/article62438.ece