• Suess

20 Dagar kvar! Ska vi följas åt sista dagarna?

Nu börjar detta bli spännande! 20 dagar kvar idag och lillan räknas nu som "färdig" Glad
    Massor av känslor bubblar inom mig. Nervös, spänd, nyfiken och längtar nå enormt.
    Känner ni likadant?

Väntar nu vårt andra barn. Har en son som blir 5 år i morgon (2/4). Han kan få ha sin dag ifred sen kan hon titta ut tycker jag Skrattande

• Svar på tråden 20 Dagar kvar! Ska vi följas åt sista dagarna?
  • cissi82

Vi har 25 dagar kvar...men han skulle gärna få komma imorrn pga min enorma foglossning som gjort mig nästintill sängliggandes :/

• Galino

Hejsan, jag har 21 dagar kvar innan lillasyster är beräknad att komma ut. Just nu hoppas jag på att hon kommer tidigare för annars är det tunga tre veckor framöver.. Men det rår man ju om inte över själv :)

Storasyster är 22 månader idag så det ä full fart här hemma :)

Har ni allt klart med bb-väska och så? Jag har knappt börjar ordna med bebiskläderna ännu och börjar snart få lite panik :)

• Suess
    cissi82 skrev 2014-04-01 17:00:34 följande:
    Vi har 25 dagar kvar...men han skulle gärna få komma imorrn pga min enorma foglossning som gjort mig nästintill sängliggandes :/
    Usch! Fasen va jobbigt! Rynkar på näsan Ja det förstår jag!
    Hoppas han kommer tidigare iaf, så du inte går över tiden också.

Känner av foglossning ibland, men jag kan inte klaga.
    Har mått så bra mest hela tiden denna graviditet.

Har du haft foglossning hela graviditeten eller har den kommit nu senaste tiden?
  • Suess
    Galino skrev 2014-04-01 17:13:44 följande:
    Hejsan, jag har 21 dagar kvar innan lillasyster är beräknad att komma ut. Just nu hoppas jag på att hon kommer tidigare för annars är det tunga tre veckor framöver.. Men det rår man ju om inte över själv :)

Storasyster är 22 månader idag så det ä full fart här hemma :)

Har ni allt klart med bb-väska och så? Jag har knappt börjar ordna med bebiskläderna ännu och börjar snart få lite panik :)
    Hej!
    Nej tyvärr så bestämmer dom små liven själva när det är dax att komma ut  Tungan ute

Här är väskan i stort sett klar, förutom de som jag använder dagligen.
    Alla bebiskläder är tvättade och nervikta i byrån.
    Vagnen tvättad och bäddad likaså sängen och bilstolen.
    Ja allt är klart, bara väntan kvar Skrattande

Så hur har ni det med förvärkar? Jag får mer och mer för varje dag och de känns i både rygg och framtill.
    Dock fick jag veta idag hos bm att lillan gått från ruckbar till rörlig igen. Mindre kul, men men.Obestämd
    Har era fixerat sig redan?
  • Erizajo

Jag har 37 dagar kvar, väntar trean, båda de andra har kommit strax före BF så det hoppas jag på även denna gång! Sonen blir 4 den 18/5 och dottern blir 7 den 5/9 och inne i magen finns en kille :) längtar såå!

• Suess
    Erizajo skrev 2014-04-01 18:25:51 följande:
    Jag har 37 dagar kvar, väntar trean, båda de andra har kommit strax före BF så det hoppas jag på även denna gång! Sonen blir 4 den 18/5 och dottern blir 7 den 5/9 och inne i magen finns en kille :) längtar såå!
    Hej och välkommen. Härligt att du sluppit gå över tiden tidigare Glad Hoppas du slipper även denna gången.

Har du mått bra under din graviditet?
  • mamajo

Hej på er! Jag har 24 dagar kvar. Jag har vart totalt sängliggandes sen 27+2 och vart inlagd på sjukhus. Vi är så glada att vi kommit in i säkra veckor 😊. Vi var inne igår då jag fått mer sd. Jag hade 1 cm kvar av tappen och 2 cm öppen. Läkaren trodde på att bebis kommer om några dagar till en vecka. Jag skulle önska att han kommer på lördag (37+0) men det är ju bebben som bestämmer. Har ni mkt förvärkar? Mensmärta? Lycka till allihopa

• Erizajo

Jag mådde skit i början, sjukskriven mellan v 8-12 pga illamående. Sen mådde jag bra fram till slutet på februari då jag blev sjukskriven igen, ingen ork alls, nu är det graviditets penning som gäller fram tills kg ska föda, är såå trött hela tiden!

• Suess
    mamajo skrev 2014-04-01 19:21:33 följande:
    Hej på er! Jag har 24 dagar kvar. Jag har vart totalt sängliggandes sen 27+2 och vart inlagd på sjukhus. Vi är så glada att vi kommit in i säkra veckor 😊. Vi var inne igår då jag fått mer sd. Jag hade 1 cm kvar av tappen och 2 cm öppen. Läkaren trodde på att bebis kommer om några dagar till en vecka. Jag skulle önska att han kommer på lördag (37+0) men det är ju bebben som bestämmer. Har ni mkt förvärkar? Mensmärta? Lycka till allihopa
    usch va jobbigt ni har haft detRynkar på näsan, men starkt av er att ni klarat er så långt.
    Vi får se om läkaren har rätt, nu är ju bebisen iallafall färdig.Glad

Jag får mer och mer förvärkar för varje dag som går. Känns bak i ryggen och som mensvärk.
    Tycker det känns bra ändå, för då känner man ju att det inte är så långt kvar. Förhoppningsvis Flört
    Erizajo skrev 2014-04-01 20:49:05 följande:
    Jag mådde skit i början, sjukskriven mellan v 8-12 pga illamående. Sen mådde jag bra fram till slutet på februari då jag blev sjukskriven igen, ingen ork alls, nu är det graviditets penning som gäller fram tills kg ska föda, är såå trött hela tiden!
    okej, låter inge vidare. skönt att du fått vara hemma ett tag innan nu och vila upp dig.
    Jag gick också på gravpenning från 20/2, såå skönt!Glad
  • cissi82

Suess, jag har varit sjukskriven sen jag va i v 15 ca så har haft det ett tag.
    Men det e nu de senaste 4 veckorna jag går med kryckor för att änns kunna ta mig framåt. Tur min gravidförsäkring täcker foglossning, inte mkt kr man får men lite iaf :)

Svar på tråden 20 Dagar kvar! Ska vi följas åt sista dagarna?