Inlägg från: jag är den jag är |Visa alla inlägg
  • jag är den jag är

koppla era hundar!

Flaskpostaren skrev 2014-04-02 11:31:48 följande:
    Ni hundrädda borde vara i rastgårdar så våra hundar slipper stöta på er!

Du har inte hört uttrycket; "Bättre att hålla tyst och låta andra människor tro att du är en idiot, än att öppna munnen och visa att de har rätt"?
  • jag är den jag är
    Hänsyn och respekt måste givetvis visas åt båda håll.

Hundägare bör självklart hindra sina hundar från att gå fram till främmande människor hur som helst ( hur de gör det är upp till dem), och likaså bör de inte binda sina hundar precis vid ingången till affärer och liknande.
    Flera gånger när hundar har kommit fram och nosat på mig och jag säger att "kan du vara snäll och ta bort hunden, jag är hundrädd", då har jag fått svaret att "Ja, men han/hon är så snäll. Det är ingen fara, han/hon vill bara hälsa".
    Ja, det är möjligt att det är så! Men det hjälper inte mig i min rädsla.

På samma vis bör självklart människor låta bli att gå fram till främmande hundar. Jag har t.ex vid ett flertal tillfällen sett hur barn går fram till hundar de inte känner, t.ex om hunden är bunden vid affären.
    Som förälder är det oerhört viktigt att man lär sina barn att INTE göra så, att man lär barnen att ha respekt för alla djur.  För det finns faktiskt djur som är rädda för barn (och även för vuxna)!
  • jag är den jag är
    Maxmejaloke skrev 2014-04-02 12:54:25 följande:
    Har själv två hundar och skulle ALDRIG låta dom gå lösa i ett samhälle. Först och främst av respekt för människor som är extremt hundrädda. Mina hundar är mycket lydiga och lyssnar. Men vet själv hur obehagligt det är med lösa hundar. Bara för att personen med hunden har full koll på sin hund vet ju inte jag det. Jag kan inte veta. Släpper mina hundar på avsedda platser för detta och i skogen. Men som sagt ALDRIG ibland människor.

Tack för visad hänsyn!
  • jag är den jag är
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:11:57 följande:
    Då har du läst fel på följande inlägg: 3, 6, 7, 8, 13, 25 och 26.

Om du menar att jag var otrevlig i inlägg 25 så undrar jag på vilket vis? Jag menade inte att vara det, det kan jag försäkrar dig.

Jag ställde en fråga där jag undrade om du kände till ett visst uttryck. Detta för att göra dig uppmärksam på att du borde ändra tonläge då dina inlägg gav ett .....eh.....mindre begåvat intryck.  Uppenbarligen gick detta budskap inte fram hos dig och jag ber om ursäkt för det.
  • jag är den jag är
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 13:24:06 följande:
    strunta i flaskpostaren, jag tycker inte att du har varit otrevlig!

Nej, det tycker inte jag heller. Men man måste ju visa lite "god vilja"
  • jag är den jag är
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:23:25 följande:
    Har du hört talas som uttrycket "Haha vilken idiot du är!"?

Bara undrar Solig

Nej, men jag förstår varför du har hört talas om det......
  • jag är den jag är
    oberg skrev 2014-04-02 20:51:58 följande:
    Du skall ha med dig en påk eller käpp så du kan slå hunden som kommer fram samt ha peppar i fick att slänga på nosen. Hunden skadas ej av pepparn.

Du har all rätt att freda dig mot en hund som kommer nära dig och är okopplad.

Har själv en hund som är helt ofarlig men dålig på att lyda och älskar springa fram och nosa.

Skriker till personerna att slänga ngt på hunden så hunden lämnar personerna i fred

Jag tycker väl inte att det känns helt ok att slå den stackars hunden med käpp, bara för att den kommer fram.
    Det där med peppar är en annan sak, det kunde väl vara ok. Om nu hunden inte skadas av det.

Jag är rädd för hundar, men tycker absolut inte att man ska göra dem illa (om man inte av någon anledning tvingas till det).  Det tycker jag inte att man ska göra mot några djur alls. Inte ens insekter och andra småkryp.
Svar på tråden koppla era hundar!