När började syskonen leka ihop?
Som rubriken sa. När började era barn att leka och göra saker med varann? Hur gamla var de?
Som rubriken sa. När började era barn att leka och göra saker med varann? Hur gamla var de?
Vår äldsta är snart 3 år och yngsta är 7 månader. Jag skulle säga att det började leka "tillsammans" när lillasyster kunde sitta själv. Det är ju helt klart storasyster som driver leken framåt men ändå ett socialt samspel som båda njuter av. Storasyster visar grejer, förklarar, bygger torn som lillasyster river och båda skrattar osv :p
1,5 år och 3 år var mina pojkar när de började leka.
Nu vid 2 och 4 är det oftare och lite mer turbaserade lekar.
Bäst leker de fortfarande om vi föräldrar är med i faggorna och styr.
När lillebror började krypa vid 7 månader. Nu leker de för fullt och är 4 år och 1 år. Bråkar en hel del med...
Mina yngsta skulle jag säga började leka aktivt när de var 2 och 4.
Visst kunde storebror roa lillasyster långt innan men vid den åldern märkte man att storebror faktiskt kunde leka lika bra med lillasyster som med något av de äldre syskonen.
Nu är de 3 (fyller 4) och 6 och kan leka med varandra länge, länge och ha ruskigt kul ihop.
Mina är 3 och 1, de busar som bara den, han kryper efter henne, hon visar hur saker och ting skall göras. Supergulligt! Skönt att kunna släppa ner dem på golvet efter middagen och så röjer de själva en stund
Beror lite på vad du menar med att leka tillsammans. Det är bara 16 minuter mellan mina äldsta.....sedan är det 4 respektive 5,5 år ner till nummer tre. De äldsta har lekt med lillebror sedan han föddes egentligen. De stora gjorde ju saker tillsammans tidigt men leka TILLSAMMANS tog lite längre tid.......minst en måste ju utvecklingsmässigt ha greppat det här med att leka med någon annan och inte bara ge respons . Riktigt bra tillsammans...ja, de var väl 3-4 år då skulle jag tro.
Med leka menar jag att de på något sätt roar varann i en något längre stund.
Bygga torn, läsa för varann, jaga varann eller vad det nu kan vara.
De började leka på riktigt för drygt en månad sen, när dottern var 10 mån och sonen 3 år. De bygger lego (hon försöker trycka fast bitar), pusslar, lastar flak, låtsasäter o lagar mat, läser böcker, bygger kojor för att mysa o jagar varandra.