• Annie50

Ensam!

Hej!

Om ni har läst mitt senaste inlägg står det att jag tyvärr att jag har fått skiljas från min älskade eller före detta man!
    Nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag hitta en ny som kan hjälpa till, för jag är gravid i vecka 20. Eller kanske vänta tills graviditeten är slut. Ska jag prata med före detta mannen? Eller fråga barnen vad de tycker. Mina barn är 12 och 9 år. De är förstående men ska de hjälpa mig med en av mina största pussel bitar i livet?
    Har ni ett annat förslag kan ni skriva förslaget.
    Sista dagen ni får rösta är den 11 april! Jag kommer skriva om förslaget som vann den 14 eller den 11 april. Och hoppas ni kommenterar och diskuterar era åsikter då. Ni kan gärna ge förslag på vad ni skulle valt att göra i en sån här situation.
    Tack på förhand! Hälsar Annie! {#emotions_dlg.flower}
    Vad är bäst?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ensam!
  • Annie50

Jag kommer blir tröttare och tröttare och kanske behöva hjälp med t.ex. barnen.

Tack för svaret förresten!
  • Let it Rain

Ska du skaffa partner för att han ska hjälpa dig under graviditeten, eller har jag missförstått något nu? Isf är det ganska knasigt, men lycka till. Det finns säkert mängder av män som sliter i en gravid kvinna.

• MalinEddie

Hitta styrka inom dig själv? Kanske borde du prata med någon istället för att starta en omröstning här som ska avgöra ditt öde?

Avskyr CIO-metoder.
  • Annie50

Jag tänkte ju skaffa partner för att vara lycklig! Och för att barnen inte ska känna att jag inte kan vara vid deras sida under graviditeten. Men jag vet inte vad jag känner för att göra och om någon kommer med bra förslag blir det kanske ungefär så jag gör.

Hoppas ni kan ge ett bra tips på hur jag ska göra!
  • Lattjo

Vänta med att skaffa en ny tills du hittar någon du verkligen vill ha, du kan ju inte ta första bästa bara för att. Lär dig leva ensam med barnen och kom in i rutiner och må bra innan du ens börjar tänka på en ny karl.

Varför skulle du inte kunna vara vid dina barns sida? Jag var ensam större delen av dotterns graviditet utan något stöd alls från pappan (en natt varannan helg han hade sonen) och nog klarade jag av att finnas där för min son Ska en främmande karl vara den som finns där för dom i stället? Tror du att dom känner sig gladare för det? Om/när du börjar bli trött förklarar du läget för dina barn. Dom är inga småbarn, dom förstår.

• Annie50

Du har rätt tack för svaret!

Tack så mycket!
  • mia maria

Ska främmande människor på FL avgöra hur du ska leva ditt liv?
    Ska dina minderåriga barn bestämma om du ska "skaffa" en ny partner eller om du ska gå tillbaka till den gamla (förutsatt att han vill..)?

Vem är den vuxna i familjen?? Behöver du verkligen en ny partner för att vara lycklig?
    Behöver du hjälp med barnen så skaffa en barnflicka - att gå ut o leta efter en ny man i avseende att du behöver hjälp med barnen låter inte klokt tycker jag! Hur tror du barnen mår när en ny främmande man dyker upp i deras liv bara sådär, för att deras mamma har brått att träffa någon ny?

Det finns psykologer som du kan få träffa via MVC.
    Lär dig att leva med dig själv först innan du "skaffar" en ny man. Det blir oftast inte bra för någon part om man i ren desperation letar efter en ny partner bara för att man inte tror att man kommer att kunna klara av att leva ensam med sina barn.

Hoppas du hittar den hjälp du o dina barn behöver - o jag hoppas att det inte blir en ny partner!!

• Annie50

Jag gillar förslaget! Barnflicka! Jag tänker inte som vissa tror. Jag Bill inte att barnen ska känna att jag hatar de. De förstår att detta är jobbigt och jag hjälper de så gott jag kan. Men det funkar inte alltid så bra. Jag tycker att jag kan testa barnflicka eller något. Deras moster bor i närheten men det är svårt att hon alltid ska komma till oss, hon ska flytta. Hon kommer flyta ungefär i slutet av Maj. Jag vill gärna ha lite hjälp med barnen. Inte nu men om några veckor. Hoppas ni fortsätter med bra idéer. Tack!

• Nalin15

Du borde vänta tills barnet har kommit. Du ska själv välja hur det ska bli men jag tycker att du kan ta hjälp av din "man". Han kan väl passa barnen. Du ska föda och han ska vakta. Jag tycker det blir bäst. Jag har själv en ny partner. Eller han var ny. Under graviditeten hjälpte han mig och stöttade mig. Men det var mitt barn första barn detta är ju ditt tredje. Tycker barnen det känns tomt så kan du väl kolla om du redan "har" någon speciell i ditt liv. Lycka till!

• xSpinell

Hallo tjejen , har livet tagit en annan väg än den du hade hoppats på .Obestämd(suck)

Jag vet , det är tungt i början .
    Mitt ex lämnade mig för 20år sedan och våra barn ville inte bo hos henne efter det .
    Min dotter sa nåt i stil med :
    Vadå , ska vi BabyBabyMen vi har ju en pappa där vi kan bo OskyldigVisst kan vi väl det pappa .
    Vad säger man . (min son var då 1år o dotter 6år)
    Jag är ju en man så jag kunde inte vara gravid , men mina barn var ganska små .
    Jag har uppfostrat dom ensam till det dom är idag (kolla gärna bildgalleriet , och döm själv)

Tänk på dina barn ,för det är dom du ska leva med i resten av ditt liv .
    Det är dom ända som du kan räkna med kommer att stanna hos dig , och det vill du väll .
    Dina barn är 12 och 9 år , dom förstår situationen (det gjorde mina barn , dom ställde upp)
    Jag tror dina barn kommer att vara villigare att hjälpa om dom inte ska behöva konkurrera om dig
    med en annan man och ni blir då mera den egna lilla familjen BabyBabyKyssBaby(nåt att vara stolt över)
    Om dina barn ska hjälpa dig ? ( i vilket fall som helst så blir dom tvungna)

Jag kommer inte att rösta , för jag tror inte på något av dina förslag

Träffa någon . (nja , vad ska han tillföra er i den familjen)
    Vänta tills barnet har kommit . (sen då ? Tror nog inte att du har tid att serva en man då)
    Kolla med din före detta man o kolla hans planer . (vet inte orsaken till er skilsmässa)
    Kolla hur barnen känner . (det vet jag , jag har sett . Dom mår också dåligt)
    Annat förslag . (ja , det är det vi kan diskutera här . Jag är ingen expert , men det var jag o barnen)

Det finns många bra förslag i tråden , jag tror inte på #5 men det kom du på i #6.
    Det är iallafall schyssta förslag det finns ingen anonym

• Annie50

Tack! Det var ju synd och barnen var ju små. Men vad bra tips och kul att det gick bra!

Tack för alla förslag och tips!
Svar på tråden Ensam!