Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

20 årig "bonus" som bor hemma...

Oj vad fort vi hade blivit singlar helt plötsligt då jag och maken. Frågar han om hans son (som förvisso är liten än) kan komma och bo heltid så säger jag givetvis ja. Men tar han det för givet och dessutom att jag ska ta ansvaret, ja då får det vara.

TS, be inte din man, utan tala om att du inte vill ha det så här i ERT boende, han får göra något åt det, ta hela kostnaden för henne osv. ELLER så betalar hon en rimlig summa hemma för rummet och maten. Sin egen tvätt etc får hon sköta själv och hon kan ta er också när hon ändå är igång.

• SupersurasunkSara
    Anonym (trött) skrev 2014-04-02 20:35:59 följande:

De yngre barnen hjälper till, dock inte alltid självmant även om det också händer. Självklart kan man inte börja ställa krav först i vuxen ålder .
    Klart man kan ställa krav även på barn. Mina har varsin matlagningsdag och varsin diskdag. Diskdagen måste jag dock påminna om ganska ofta. Dessutom kör de en maskin tvätt då och då.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (trött) skrev 2014-04-02 20:51:58 följande:

Ja det var så jag menade - att man måste börja redan när barnen är små -men såg själv att det kan tolkas tvärtom.
    Aha
  • SupersurasunkSara
    E2012smamma skrev 2014-04-02 21:12:12 följande:
    Menar du inget ansvar alls då? Eller menar du att du skulle ta allt ansvar?
    Jag menar om jag skulle få allt ansvar. Eller att han tar för givet att jag tar ansvar för HANS barn på ett sätt jag inte själv valt.
  • SupersurasunkSara
    E2012smamma skrev 2014-04-02 21:44:27 följande:
    Nä men delar ansvar antar jag? Du blir ju också som en förälder eftersom du valt att leva med någon som har barn sedan tidigare

Om en vill ha sitt barn 50% av tiden måste man få det att fungera. Ingen ska behöva offra sitt barn för kärleken.
    Kärleken till sitt barn är så mkt större än någon partner.

Ska man börja tävla mot barnen har man förlorar innan man börjat.
    Delar och delar kan jag inte säga att vi gör nu, men om vi skulle ha hans barn på heltid blir ju hans barn som mitt barn. Förutom då att jag har mer 'rätt' att säga nej om han vill gå ut på 'galej' än vad han har. Jag behöver aldrig någonsin egentligen jämka på mina planer om de korsar hans pga ingen barnvakt, det är hans sak att lösa rent krasst.

Personligen vet jag att det inte kommer att bli så, jag skulle dela men ändå så att han har det yttersta ansvaret, för det är hans barn, inte mitt.
    Även om jag väljer att leva med en man som har barn sedan innan så väljer jag INTE att bli förälder. Rent krasst kan jag avsäga mig allt utom att bete mig hyfsat mot barnet.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Ursh) skrev 2014-04-03 14:10:28 följande:
    Stackars tjej.... Med den inställ ingen på styvmorsan kan ju inte inställningen på barnen vara något vidare heller...
    Usch heter det. Och nej, det är inte ett dugg synd om denna bortskämda 20 åring. Jobbar man och bor hemma betalar man för sig och deltar i hemarbetet. Alt så slipper man betala och gör mycket av hemarbetet.
Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...