20 årig "bonus" som bor hemma...
E2012smamma skrev 2014-04-02 21:07:35 följande:
Men herre Gud! Orkar inte ens läsa alla kommentarer. Vi är så jävla snabba i det här landet på att kasta ut våra barn! Låt henne på hemma tills hon vet vad hon vill göra m sitt liv. Kanske vill hon plugga?
Och vill ni ha hjälp m hushållet kanske ni får öppna trutarna och säga vad som gäller hemma! Ställ krav , såklart man ska hjälpas åt!
Snabba och kasta ur våra barn?! Kallar du en 20 åring för ett barn? Inte undra på att barn är så bortskämda och odrägliga i dagens samhälle! Detta 20 åriga "barn" har ju tydligen ett jobb, då kan man faktiskt ta och flytta. Hur nyttigt tror du det är att bo hemma tills man är 25?
Jag flytta hemifrån när jag var 16, mina föräldrar stötta med pengar tills jag tog studenten. När jag fyllde 18 fick jag skaffa ett extra jobb och börja betala vissa räkningar själv. Jobbade helger och varje sommarlov under gymnasietiden. Det resulterade i fast tjänst efter studenten. Så jag är jävligt glad och tacksam för att mina föräldrar "kastade" ut mig och visade mig hur livet fungerar som vuxen.