Inlägg från: Anonym (mor till två) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor till två)

20 årig "bonus" som bor hemma...

Jag blir så arg när folk inte ställer några krav på sina vuxna barn. Det blir bara värre för dem, de får dåligt självförtroende av att inte ha ansvar. Mina lågstadiebarn har fler ansvarsuppgifter än mångas vuxna jättebebisar. Sjuåringen Får duka bordet, gå ut med sopor, städa lite varje vecka. Tioåringen får egna uppgifter, hjälpa till med T ätt, matlagning osv.De frågar ibland om att hjälpa till, tex när vi putsar fönster eller gör något som ser roligt ut. Det är inga slavuppgifter, de får göra dem en annan dag ifall de är jättetrötta. När de blir äldre kommer vi inte betala mobiler, kläder, hårgrejer, nöjen utan rimlig motprestation. De måste även jobba lite på sommaren , absolut inga 3v resor utan motprestation!!! Vi har ju inte ens rest 3v själva!

Mina kompisars tonårsbarn är helt olika varandra, vissa får allt gratis och är sura bortskämda, vissa hjälper till med sjuka syskon, är trevliga,  handlar, städar, fixar jobb på ganska slitiga ställen, men kämpar på.sparar till egna resor och grejer, presenter till syskon .Gissa vilka av dessa som jag ger barnvaktsjobb? Vilka jag ger tex Snygga kläder till?

Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...